جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
جامعه‌شناسی محیط‌ زیست، به روایت کتاب

کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی محیط‌ زیست» تالیف ساتن، به ترجمه صادق صالحی، مفاهیم کلیدی و اساسی این علم را به سبکی ساده و خواندنی بیان کرده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده این کتاب در 9 فصل، مفاهیم کلیدی و اساسی جامعه‌شناسی محیط زیست را به سبکی ساده و خواندنی ارایه کرده است.
 
فصل‌های مختلف کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی محیط‌ زیست» به موضوعات کلیدی همچون شناخت محیط زیست، محیط زیست طبیعی و انسانی، سیاسی کردن محیط زیست، آلودگی محیط زیست، پایداری محیط زیست و محیط زیست جهانی پرداخته است. 

در ادامه این کتاب، به مسایل زیست‌محیطی نظیر تغییرات آب و هوا و گرم شدن جهانی، تخریب لایه اوزون، از بین رفتن گونه‌های زیستی، تخریب جنگل‌ها، تخریب محیط زیست و انواع آلودگی‌ها با اتخاذ رویکردهای اجتماعی  اشاره شده است.
 
کتاب حاضر به ‌عنوان منبعی جامع برای دانشجویان جامعه‌شناسی و دیگر رشته‌های مرتبط با محیط زیست از جمله رشته‌های جغرافیا، علوم محیطی، آموزش محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، معماری و شهرسازی محسوب می‌شود. 


چاپ نخست کتاب «درآمدی بر جامعه‌شناسی محیط‌ زیست» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 296 صفحه، به قیمت شش هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها