چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
آیین بزرگداشت حافظ پنجشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

منصور طبیعی، مدیر عامل بنیاد فارس شناسی گفت: آیین گشایش بزرگداشت حافظ، به‌جای جمعه، ساعت 19 فردا، پنجشنبه باحضور دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طبیعی گفت: پیش از این، قرار بود  آیین گشایش، روز جمعه، ‌19 مهر برگزار شود که تاریخ برپایی این مراسم به روز پنجشنبه، 18 مهر تغییر یافت. این مراسم با حضور جمعی از حافظ پژوهان، استادان دانشگا‌ه‌ها و محققان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برپایی نشست علمی بزرگداشت حافظ در روز شنبه، 20 مهر خبر داد و گفت: محمد جعفر قنواتی، حسن ذوالفقاری،نصرالله پورجوادی، مهدی زرقانی، عباس آشوری نژاد و پروین سلاجقه در این مراسم  حضور خواهند داشت و مقالاتشان را در قالب سخنرانی ارایه خواهند داد.  

مدیر عامل بنیاد فارس شناسی ادامه داد: این نشست علمی همراه با رونمایی و نقد کتاب «شرح شوق» خواهد بود. این کتاب تفسیر پنج جلدی غزل‌های حافظ است که دکتر سعید حمیدیان آن را نوشته است. منتقدان این نشست هم دکتر سیدمهدی نوریان و دکتر نصرالله پورجوادی خواهند بود.

وی افزود: این برنامه ساعت 15:30 دقیقه روز شنبه برگزار خواهد شد و با معرفی نرم‌افزار حافظ که کاری از مرکز تحقیقاتی علوم اسلامی قم و با همکاری بنیاد فارس شناسی است، با حضور پدیدآورندگان و منتقدانش برپا می‌شود.

طبیعی توضیح داد: این نرم‌افزار شامل نمایش متن کامل دیوان حافظ با خط نستعلیق و فونت‌های رایانه‌ای؛ کل دیوان با قابلیت پخش صوتی به دو شیوه زیباخوانی و صحیح‌خوانی با صدای استاد حسن آهی خواهد بود. متن 9 ترجمه در این نرم‌افزار است. در این نرم‌افزار می‌توان به 125 هزار فیش موضوعی دسترسی داشت و این امکان با قابلیت جست‌وجو همراه است. همچنین متن کامل 139 جلد کتاب مرتبط با حافظ و استخراج آرایه‌های بدیعی هر غزل و بیت در این نرم‌افزار گنجانده شده است.

وی گفت: برنامه‌های جنبی دیگری از جمله نمایشگاه کتاب، نمایشگاه صنایع دستی و اجرای تئاتر از جمله برنامه‌هایی هستند که در کنار برنامه بزرگداشت حافظ در روز شنبه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها