دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
«زن و این گمان» منتشر می‌شود

مجموعه داستان «زن و این گمان» نوشته سیدحسین میرکاظمی، نویسنده و پژوهشگر ساکن شهرستان گرگان از سوی نشر آژینه تجدیدچاپ می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «زن و این گمان» شامل 21 داستان کوتاه با عنوان‌هایی مانند «نان و نگاه»، «شنبه‌ها، روز او»، «سایه‌ها در باد»، «سینما»، «مرا به این نام بخوان»، «کتاب‌فروشی»، «فراموشی یاد»، «زن و این گمان»، «عصر»، «جویبار»، «چهارشنبه‌های دیگر»، «بوی عید در خانه» و «جوان‌خانه» است.
 
میرکاظمی، نویسنده کتاب «زن واین گمان» یک داستان کوتاه با عنوان «نان و نگاه» را به‌ جای مقدمه به خوانندگان کتابش ارایه کرده است.
 
در داستان کوتاه «نان و نگاه» می‌خوانیم: «سر کوچه خانه‌مان روی لبه آجر پای دیوار می‌نشستم. پاره کنبه(نوعی نان محلی) تو جیبم بود. کت کازرونی تنم را گرم نگه می‌داشت. پاچه‌های تنبان مادر دوز بلند بود و تا قوزک پا را می‌پوشاند. پاهای بی‌جوراب در کفش می‌لرزید. تمام جثه‌ام به‌ اندازه یک لقمه، یک چاغوک(گنجشک به گویش محلی) بود.» 

میرکاظمی در این مجموعه کوشیده است در برخی  داستان‌ها مانند «سینما»، «زن و این گمان» و «باغ، بهار و نوروز» با تلفیق موضوع داستان به افسانه‌ها بر کارآیی و غنای داستان‌هایش بیفزاید.
 
مجموعه داستان «زن و این گمان» در 223 صفحه از سوی نشر آژینه واقع در استان گلستان به ‌زودی تجدید چاپ می‌شود. 

ميركاظمي متولد 1321  نويسنده ساكن استان گلستان است. وی تاكنون 10 جلد كتاب افسانه نوشته است. «هفت پری دريایی» و «32 قصه از سرزمين ايران» از سوی نشر قدياني، «قصه‌های مردم مهربان» از سوی نشر چشمه و «افسانه‌های ديار هميشه بهار» از سوی انتشارات سروش نمونه كتاب‌های داستانی هستند كه به ‌قلم ميركاظمی نوشته شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط