یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
انتشار شماره جدید «رصد پویای فکری فرهنگی جهان اسلام»

شماره ششم «رصد پویای فکری فرهنگی جهان اسلام» منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «رصد پویای فکری فرهنگی جهان اسلام» تلاشی پژوهشی است که از سوي موسسه ترجمان برای کسب اطلاع از وقایع مهم علمی و فرهنگی در کشورهای جهان اسلام انجام می‌شود. 

شماره ششم در سه بخش اصلی «کتاب‌شناسی»، «همایش‌ها و نشست‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در جهان عرب» و «مهم‌ترین اخبار» ارایه شده است. 

بخش کتاب‌شناسی با دو شیوه به معرفی مهم‌ترین کتاب‌های چاپ شده در ماه گذشته اختصاص دارد.

بخش نخست در بیش از 30 صفحه به معرفی اجمالی آخرین آثار چاپ شده به زبان عربی تعلق دارد و در بخش دوم برای 10 کتاب برگزیده، شرح و نقد مختصری ارایه شده است. 

«بحران در سوریه؛ انفجار داخلی و بازگشت جنگ جهانی 2011 – 20»، «اخوان‌المسلمين و ايران خمينی ـ خامنه‌ای»، «اسرار اطلاعاتی اخوان المسلمین؛ اسرار ارتباط اخوان المسلمین با CIA آمریکا و M6 بريتانيا و گشتاپوی آلمان»، «فلسفه در زمان تروريسم: گفت‌وگوهايی با يورگن هابرماس و ژاک دریدا» برخی از کتاب‌های معرفی شده در این مجموعه‌اند.

در بخش همایش‌ها نیز ابتدا به همایش‌های پیش‌رو در جهان عرب اشاره شده است و در ادامه، گزارش مهم‌ترین همایش‌هایی که در ماه گذشته برگزار شده‌اند، جای دارد.

قسمت انتهایی این شماره از رصد پویای جهان اسلام، مهم‌ترین اخبار سیاسی کشورهای مصر، سوریه و لبنان، از نگاه چهره‌های شاخص جهان اسلام را ارایه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها