چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
«کوشنامه» در بوستان سئول بررسی می‌‌شود

کتاب «کوشنامه» در «سمپوزیوم بین‌المللی کوشنامه» (مبادلات فرهنگی 1500 ساله ایران و کره) بررسی می‌شود. این برنامه از مجموعه برنامه‌های جشنواره فرهنگی کره 2013 در تهران است که پنجشنبه (11 مهرماه) در بوستان سئول تهران برپا خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «سمپوزیوم بین‌المللی کوشنامه» (مبادلات فرهنگی 1500 ساله ایران و کره) از مجموعه برنامه‌های جشنواره فرهنگی کره 2013 با حضور استادان و پژوهشگران کره‌‌ای و ایرانی، پنجشنبه (11 مهرماه) در بوستان سئول تهران برپا خواهد شد.

«کوشنامه» منظومه‌ای حماسی اساطیری به سبک شاهنامه است که در قرن ششم هجری از سوی «ایرانشاه بن ابی‌الخیر» در سال‌‏های ۵۰۰ تا ۵۰۴ هجری‌قمری به زبان فارسی سروده شد و اشاره‌های بسیاری به چین و ماچین دارد. کتاب بخشی از رویدادهای تاریخ داستانی ایران باستان را با روایتی متفاوت نسبت به شاهنامه فردوسی و شاهنامه‌های پیش از آن بازگو کرده که می‌توان آن‌ها را داستان‌های شاهنامه از زاویه دید دیگری دانست.

داستان «کوشنامه» به کوش پیل‌دندان، برادرزاده ضحاک می‌پردازد که سال‌ها در کشورهای چین و آفریقا و مغرب‌زمین با ستم و بیدادگری حکومت می‌کرد و با جمشیدیان دشمنی داشت و در پی تعقیب و آزار آن‌ها بود. وی با نسب‌نامه‌ای جعلی از سوی دارنوش مانوش، امپراتور روم را به پرداخت باج و خراج مجبور کرد.

«سمپوزیوم بین‌المللی کوشنامه» (مبادلات فرهنگی 1500 ساله ایران و کره) پنجشنبه (11 مهرماه) از ساعت 10 صبح در بوستان سئول به نشانی تقاطع خیابان شیراز و کردستان برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها