چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
برگزاری دوره آموزش تاریخ شفاهی در آذربایجان شرقی

دوره‌های آموزشی تاریخ شفاهی از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.-

 مدیر مسوول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این خبر تصریح کرد: این دوره به طور مستقل، توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و در این زمینه با نهاد یا سازمانی همکاری نداریم.

روح‌الله رشیدی با بیان این‌که این دوره برای دومین ‌بار برگزار می‌شود، درباره هدف از این آموزش‌ها توضیح داد: بسیاری از دانشجویان که به فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی علاقه‌مندند، اقدام به انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی می‌کنند اما به دلیل آشنانبودن این افراد با فنون تاریخ شفاهی، این تلاش‌ها یا به سرانجام نمی‌رسد یا آن‌که کیفیت خوبی ندارند.

وی تاکید‌ کرد: البته برگزاری این دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان نیست و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌ها حضور یابند. «شناسایی سوژه در تاریخ شفاهی»، «روش‌‌ها و اصول مصاحبه در تاریخ شفاهی»، «روش‌ها و اصول پیاده‌سازی در تاریخ شفاهی» و «نگارش و ویرایش در تاریخ شفاهی» برخی سرفصل‌های اصلی این دوره‌ آموزشی محسوب می‌شوند.

به گفته رشیدی، دوره‌های آموزش تاریخ شفاهی با حضور رحیم نیکبخت، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی، مهدی نعلبندی، پژوهشگر و نویسنده تاریخ شفاهی، عیسی غیور، مصاحبه‌گر مجموعه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس و در 14 جلسه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا 18 مهرماه جاری برای نام‌نویسی فرصت دارند با شماره 04115410316 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها