دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
انتخاب 30 اثر برای داوری نهایی مسابقه داستان‌نویسی شازده کوچولو

نتایج اولیه داوری مسابقه داستان‌نویسی شازده کوچولو، که به داستان‌نویسان زیر 15 سال اختصاص دارد، اعلام شد و 30 داستان برای ارزیابی نهایی به مرحله بعد راه یافتند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اسامی برگزیدگان سومین دوره مسابقه داستان‌نویسی شازده کوچولو اعلام شد.

مریم سیستانی، دبیر مسابقه داستان‌نویسی شازده کوچولو، از اعلام اولیه نتایج داوری این جشنواره خبر داد و گفت: 15 شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بود و  316 داستان ارسال شد که داوری از میان آن‌ها انجام پذیرفت.

وی حجم داستان‌های ارسال شده به این جشنواره را بالاتر از سال‌های گذشته دانست و افزود: به دلیل این حجم بالا و داستان‌هایی که کیفیت خوبی داشتند، داوری بیشتر از دوره‌های قبل طول کشید تا در نهایت 30 نفر به مرحله بعد راه یافتند.

دبیر این جشنواره افزود: از امروز، هشتم مهر، داوری نهایی آغاز شده و از میان 30 اثر باقیمانده، 6 اثر برتر معرفی خواهند شد که نفر نخست لقب «شاهزاده سرزمین قصه‌ها» را به خود اختصاص خواهد داد. همچنین درصددیم 30 داستان انتخاب شده را در قالب یک کتاب منتشر کنیم.

وی درباره برگزاری این مسابقه که به کودکان و نوجوانان زیر 15 سال اختصاص دارد، توضیح داد: از سه سال پیش، به مناسبت روز تولد آنتوان دوسنت اگزوپری، فراخوان این مسابقه در هشتم تیر اعلام شد و در هر دوره شاهد استقبال بیشتری از آن هستیم.

به گفته وی، مصطفی رحماندوست، حسن محمودی، ابوذر قاسمیان، فرشید سادات شریفی و آنیتا یارمحمدی داوران مرحله نهایی این مسابقه هستند. 

در این دوره، دو اثر نیز از کشورهای افغانستان و آمریکا به جشنواره ارسال شدند و کوچکترین شرکت‎کننده، 6 ساله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها