یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
نمایشگاه‌های استانی فرصتی دوگانه برای ناشران هستند

محمدی‌آسيابی، مدیر مسوول انتشارات اختر از نمایشگاه‌های استانی به عنوان فرصتی دوگانه برای ناشران یاد کرد و گفت: پاییز فصل خوبی برای عرضه آثار است و ناشران موفق‌ترند، چنانچه این نمایشگاه‌ها در فصل تابستان برگزار شوند، بیشتر به چرخه نشر سود می‌رسانند._

صمد محمدی‌آسيابی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نمایشگاه کتاب تبریز گفت: نمایشگاه‌های استانی علاوه بر این‌که فرصتی برای ارایه آثار ناشران فراهم می‌کنند و در حقیقت ویترینی گسترده‌اند، امکان معرفی محصولات و زمینه کاری ناشران را به مخاطبان گوناگون ایجاد می‌کنند.

وی افزود: حضور در چنین نمایشگاه‌هایی برای کتابخوان‌های واقعی و افرادی که دغدغه کتاب دارند، بسیار سودمند است. چرا که می‌توانند اغلب تازه‌های نشر کشور را در فضایی واحد مشاهده و بررسی و نیازهای مطالعاتی خود را برطرف کنند.

مدیر مسوول انتشارات اختر آذربایجان شرقی گفت: با 250 عنوان کتاب که حدود 90 عنوان از آن میان نخستین حضور خود را در نمایشگاه تجربه می‌کنند، در این عرصه حضور داریم. 

وی بیان کرد: تمامی کتاب‌های این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف ارایه می‌شوند و مخاطبان می‌توانند از بُن‌های 20 درصدی نمایشگاه بهر‌ه‌مند شوند.

محمدی معتقد است: با وجود آن‌که اغلب ناشران از نمایشگاه‌های استانی استقبال می‌کنند، برگزاری این نمایشگاه در مهر ماه شاید به سود برخی از تولیدکنندگان کتاب نباشد؛ چرا که به واسطه آغاز سال تحصیلی جدید اغلب ناشران به ویژه ناشران کتاب‌های دانشگاهی مخاطبان و بازار فروش مناسبی دارند. علاوه بر این برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که امکان حضور اغلب ناشران کشور را فراهم می‌کند، امکان دسترسی کتاب را برای مخاطبان و دانشجویان تسهیل و تا حدی امکان عرضه آثار ناشران همان استان را محدود می‌کند.

نمایشگاه کتاب تبریز امروز (یکشنبه هفتم مهرماه) کار خود را آغاز کرد و تا 13 مهر ادامه خواهد یافت. این نمایشگاه از ساعت 10 تا 20 ميزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط