شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
اقتباس سینمایی«مسیر سبز» در بوته نقد

جلسه نقد اقتباس سینمایی «مسیر سبز» براساس رمانی به همین نام با حضور سعید مستغاثی، ابراهیم زاهدی‌مطلق و مزدا مرداعباسی در بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی، سعید مستغاثی، ابراهیم زاهدی‌مطلق و مزدا مرداعباسی در بنیاد ادبیات داستانی به نقد و بررسی اقتباس سینمایی فیلم «مسیر سبز» از روی رمانی به همین نام اثر استیون کینگ می‌پردازند. 

این جلسه، ساعت 16 سه‌شنبه، 9 مهر، در سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شود. همچنین از ساعت 13 و 30 دقیقه فیلم «مسیر سبز» برای مخاطبان به نمایش در می‌آید. 

فرانک دارابونت، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده آمریکایی فیلم «مسیر سبز» را در سال 1999 بر اساس رمان استیون کینگ و با بازی تام هنکس، دیوید مورس، بونی هانت و مایکل کلارک دانکن، ساخت. 

داستان فیلم، در یک زندان در آمریکا می‌گذرد و درباره شخصیتی به نام «پل اجکام» با بازی تام هنکس است که به دلیل کهولت سن در خانه سالمندان به سر می‌برد و به بیان بخشی از خاطرات خود برای دوستش الین در زمان خدمت در پلیس می‌پردازد. 

بسیاری از منتقدان و مخاطبان در نظرسنجی‌ها این فیلم را در زمره 100 فیلم برتر تاریخ سینما انتخاب کردند و در مراسم اسکار سال 2000 این فیلم نامزد چهار اسکار بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری شد، اما هیچکدام از آن‌ها را به دست نیاورد. 

«مسیر سبز» نوشته استیون کینگ نخستین بار در ایران با ترجمه پرویز کریمی ناصری از سوی انتشارات درسا در سال 1380 منتشر شد. در ادامه این کتاب با ترجمه ماندانا قهرمانلو از سوی نشر افراز منتشر و در سال 1388 به چاپ دوم رسید. 

بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) کوچه نوید، بن بست چهارم، پلاک یک واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها