شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
معرفی «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» برای دریافت دیپلم افتخار IBBY

رمان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته جمشيد خانيان به عنوان اثر برگزیده از ایران برای دریافت دیپلم افتخار IBBY به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان معرفی شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، این رمان از سوی کمیته جوایز شورای کتاب کودک ایران انتخاب و به عنوان اثر برگزیده برای دریافت دیپلم افتخار 2014 به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) معرفی شده است. 

دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) هر دو سال یکبار فهرست افتخار خود را متشکل از آثار برجسته و برگزیده و تازه منتشر شده‌ ارایه می‌کند. 

این فهرست به منظور تجلیل از نویسندگان، تصویرگران و مترجمان کشورهای عضو (IBBY) ارایه می‌شود و گزینش آثار، توسط شعبه‌های ملی دفتر صورت می‌گیرد، به نحوی که از شعبه‌های ملی دعوت می‌شود تا کتاب‌هایی از کشور خود را که برای انتشار به سایر زبان‌ها قابل توصیه است، به‌همراه ویژگی‌های آن، برای معرفی در فهرست انتخاب کنند.
 
قرار گرفتن در فهرست «عالی» جایزه لاک‌پشت پرنده و در نهایت کسب نشان طلایی این مسابقه در سال 91، تجلیل از این کتاب در مراسم سالگرد شورای کتاب کودک در همان سال و قرار گرفتن نام این رمان میان چهار رمان نامزد جایزه شهید غنی‌پور در سال 90 از جوايز اين رمان هستند.
 
رمان نوجوان «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» از سوي کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها