شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
جلدهای سوم و چهارم «اسناد نهضت اسلامی ایران» به چاپ دوم رسیدند

موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی جلد‌های سوم و چهارم کتاب «اسناد نهضت اسلامی» را با توجه به درخواست مخاطبان به چاپ دوم رسانید. این مجلدها، بهار سال 1390 به کوشش سیدهادی خسروشاهی منتشر شده بودند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدهادي خسروشاهي، مدير مركز بررسي‌هاي اسلامي قم و از نويسندگان و پژوهشگران پيشگام تحقيقات تاريخي مذهبي و حركت‌هاي آزادي‌بخش، حجم انبوهي از اعلاميه‌هاي صادرشده در زمان نهضت اسلامی را گردآوري و نگهداري کرده كه به‌تدريج توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي به چاپ خواهد رسيد. از اين مجموعه تاکنون چهار جلد شامل اعلاميه‌ها و امضاهای علما و فضلاي حوزه علميه قم و دو نشريه بعثت و انتقام به چاپ رسيده است. 

سومین جلد از این مجموعه، به معرفی اعلامیه‌های صادر شده از سوی علما و فضلای حوزه علمیه قم در سال‌های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته‌است. 

خسروشاهی در دو مجلد سابق از این مجموعه به معرفی «نشریه‌ بعثت» به عنوان نشریه دانشجویان حوزه علمیه قم که بیانگر اهداف و آرمان‌های نهضت روحانیت بود و نشریه «انتقام» که به دنبال نشریه بعثت به معرفی مبانی تئوریک نهضت امام خمینی(ره) و مبارزه علیه رژیم پهلوی اختصاص داشت، پرداخته است. 

در این کتاب، علاوه بر اعلامیه‌های کاغذی، مجموعه‌ای مکتوب از اسناد شنیداری علما و طلاب حوزه در جریان مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی نیز گردآوری شده است. 

چاپ دوم جلد سوم «اسناد نهضت اسلامی» با شمارگان هزار نسخه، 340 صفحه و قیمت 150 هزار ریال  مهرماه امسال روانه بازار نشر شد. 

در چاپ دوم جلد چهارم این اثر می خوانیم: «حوزه علميه قم از دو منظر در تاريخ انقلاب اسلامي قابل دقت و توجه است؛ نخست، از منظر حقوقي که بر همين اساس بخش مهمي از اسناد برجاي مانده از نهضت اسلامي به نام حوزه علميه قم منتشر شده است. از سوي ديگر از منظر حقيقي علما و روحانيون است كه به نام حقيقي، به امضاي اعلاميه‌هاي روشنگر و مبارزه، مبادرت مي‌كردند.»

چاپ دوم جلد چهارم «اسناد نهضت اسلامی» با شمارگان هزار نسخه، 547 صفحه و به قیمت 230 هزار ريال مهرماه امسال  روانه بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط