شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
اهداف و ضرورت‌های ازدواج از نگاه آموزه‌های دینی

کتاب «سایه‌بانی برای ما، نگاهی به اهداف و ضرورت‌های ازدواج» به قلم سمانه خمسه‌ای درباره این سنت حسنه اسلامی، مهرماه امسال از سوی انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین‌بار منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب «سایه‌بانی برای ما، نگاهی به اهداف و ضرورت‌های ازدواج» به تحلیل و بررسی ضرورت‌های ازدواج از نگاه آموزه‌های دینی و علوم روانشناسی می‌پردازد.

این کتاب در پنج فصل با عنوان‌های «ضرورت و چرایی ازدواج»، «فواید و اهداف ازدواج»، «فلسفه‌ ازدواج از نگاه دین»،‌‌«باورها و انگیزه‌های ازدواج»، و «شرایط لازم و اصول اولیه‌ ازدواج» تنظیم شده و موضوعاتی را درباره ماهیت ازدواج از دیدگاه دینی و اجتماعی تشریح می‌کند.

آفت‌های مجرد بودن، عوامل امتناع یا مخالفت دختر و پسر در ازدواج، پیروی از سنت پیامبر(ص)، رشد معنویت و طهارت روحی، جلوگیری از انزوا، پیشگیری از انحرافات، اهداف و ضرورت‌های ازدواج از نگاه دین، باورهای اشتباه و انگیزه‌های ناپسند، رشد جسمانی،‌ رشد عقلی، رشد عاطفی،  بلوغ فرهنگی،‌ موضوعات بررسی شده در این کتابند.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: «ازدواج و تشکیل خانواده، از نیازهای ضروری و مهمی است که هر فردی برای تداوم زندگی خود نیازمند انجام و پای‌بندی به آن است. این سنت الهی، نقطه‌ی آغازین شکل‌گیری نهاد مقدس خانواده و پاسخی فطری و منطقی به نیازهای آدمی است. چنانچه خداوند متعال خلقت انسان را با خلق زن و مرد و کشش و میل آن دو نسبت به یکدیگر آغاز کرده و در آیات نورانی قرآن نیز ازدواج را مایه‌ آرامش می‌نامند و عشق و محبت بین زن و شوهر را نشانه‌ای از آیات الهی برمی‌شمارد. این عشق بخش عظیمی از زندگی افراد را در برمی‌گیرد و مفهوم خوشبختی را برای آنان به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر، ازدواج برای هر جوانی که در سن آن قرار دارد، مرحله‌ اوج فرآیند رشد و تکامل محسوب می‌شود و یک تصمیم سرنوشت‌ساز به شمار می‌آید.» 

کتاب «سایه‌بانی برای ما، نگاهی به اهداف و ضرورت‌های ازدواج» نوشته سمانه خمسه‌ای‌ با شمارگان سه هزار نسخه، نخستین چاپ خود را پاییز امسال تجربه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط