شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
«مبادی سواد بصری» با 8600 نسخه رکورددار خانه کتاب شد

کتاب «مبادی سواد بصری» بر اساس اطلاعات آماری موسسه خانه کتاب (23 تا 27 شهریورماه) با هشت‌هزار و 600 نسخه، رتبه بیشترین شمارگان را از آن خود کرد. این کتاب از منابع اصلی در رشته‌های ارتباطات، معماری و هنر است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، موسسه خانه کتاب گزارش آماری 23 تا 27 شهریورماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، سی‌وچهارمین بازچاپ کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته «دونین ا. دانیس» که به‌قلم مسعود سپهر به فارسی برگردان شده با 8600 نسخه رکورد بیشترین شمارگان کتاب را در میان کتاب‌های ثبت شده این هفته از شهریور به خود اختصاص داد. 

«مبادی سواد بصری» که نخستین‌بار در سال 1368 به چاپ رسید و پس از آن نیز بارها از سوی ناشران مختلف تجدید چاپ شد، از منابع بااهمیت در رشته‌های ارتباطات، معماری و هنر است. نویسنده به بررسی قیاس منطقی میان دو شیوه مرسوم ارتباط کلامی و تصویری، خلق اثر هنری و پیوند حوزه‌های مختلف هنرهای بصری با یکدیگر و ارتباطات در عصرهای مختلف پرداخته است.

این اثر در 9 فصل با عنوان‌های «خصوصیت و محتوای سواد بصری»، «ترکیب‌بندی: راهنمایی‌های دستوری برای سواد بصری»، «عناصر اولیه در ارتباط بصری»، «تشریح پیام بصری»، «جنبش و تحرک در کنتراست»، «فنون بصری: برنامه‌هایی برای ارتباط بصری»، «برآمدن سبک بصری»، «هنرهای بصری: کار ویژه پیام» و «سواد بصری: برای که و چگونه؟» تدوین شده است.

چاپ سی‌وچهارم کتاب «مبادی سواد بصری» به‌همت انتشارات سروش در 252 صفحه،‌ شمارگان هشت‌هزار و 600 نسخه، به قیمت هشت هزار و 500 تومان به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها