یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
آثار مطبوعاتی شهدای اصحاب رسانه در قاب کتاب می‌نشیند

مجید امرایی، مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران از انتشار کتابی درباره شهدای اصحاب رسانه خبر داد و گفت: طرح این کتاب پیشنهاد سرای روزنامه‌نگاران استان کرمان است و آثار رسانه‌ای شهدای رسانه را در برمی‌گیرد./

امرایی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: طرح گردآوری آثار شهدای رسانه در یک کتاب به سفارش سرای روزنامه‌نگاران استان کرمان اجرا شده و به لحاظ جایگاه مطبوعاتی این استان، انجام چنین کار فرهنگی حایز اهمیت است.

وی افزود: استان کرمان بعد از تهران و خوزستان رتبه سوم فراوانی روزنامه را به خود اختصاص داده است و سوابق مطبوعاتی بیشتری دارد. در این استان، کارگاه‌های تخصصی مطبوعات (گزارش‌نویسی، خبرنویسی، تهیه و تنظیم مصاحبه، گرافیک مطبوعات و حقوق مطبوعات) از سوی سرای‌روزنامه‌نگاران برگزار شده است.

امرایی ادامه داد:‌ دبیرخانه انتشار کتاب شهدای رسانه در استان کرمان است و آثار شهدای رسانه باید به این دبیرخانه ارسال شود. مسوولیت انتشار این اثر به عهده سرای روزنامه‌نگاران ایران است که هم اکنون در مراحل آماده‌سازی و چاپ کتاب به سر می‌برد.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران ایران به هدف انتشار این کتاب اشاره کرد و گفت: هدف از چاپ این کتاب، معرفی بیشتر شهدای رسانه به عموم مردم و اهالی رسانه است. همچنین برخی نوشته‌های این عزیزان در حوزه روزنامه‌نگاری مانند سرمقاله‌ها و یادداشت‌ها را در این کتاب گردآوری می‌کنیم.

وی با اشاره به مثالی در این زمینه افزود: به طور مثال آثار و زندگینامه فعالان رسانه‌ای همانند «سید مرتضی آوینی » فیلمساز و مستندساز روایت فتح، «سعید جان بزرگی» عکاس خبری حج و «محمود صارمی» خبرنگار ایران در افغانستان و خبر‌نگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در این کتاب بازگو می‌شود. 

امرایی گردآوری آثار شهدای رسانه را شامل همه تلاشگران شهید حوزه رسانه اعم از رادیو، تلویزیون، مطبوعات و سینما در طی این سه دهه عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها