یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
سفری از دل رمان‌های ادبیات فارسی به خیابان‌های شهر

«شهر و تجربه مدرنیته فارسی» عنوان کتابی از نرگس خالصی‌مقدم است که می‌کوشد بازتاب‌ها و نمودهایی از سرگشتگی‌های سوژه رمان‌های ادبیات فارسی را در تجربه‌های شهری نمایان کند. این کتاب سفر نشر خود را تا هفته دیگر به پایان می‌رساند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سوژه اصلی این کتاب همان دغدغه‌های رمان‌های ادبیات فارسی است که این‌بار محقق حوزه جامعه‌شناسی در شهر به دنبال او می‌گردد.

مولف با بررسی تاریخ مدرنیته شهری غرب از منظر دستاوردهای نظری و تاریخ تجدد ایرانی به نظاره چشم‌انداز تاریخ مدرنیزاسیون شهری پرداخته است. او می‌کوشد با بررسی رمان‌های ادبیات فارسی به ارزیابی ارتباط مضامین این رمان‌ها و تجربه‌هایی که او از زندگی در شهر مدرن به دست آورده بپردازد.

کتاب «شهر و تجربه مدرنیته فارسی» در دو بخش کلی با عنوان شهر و تجربه مدرنیته و روایت سوژه فارسی از شهر مدرن نوشته شده است. 

تراژدی تخریب و گذار، دیالکتیک مبارزه و پوچی؛ زایش سوژه بیگانه، تراژدی فرهنگ، میل و زوال تجربه، از شهر به شهر و سنت، دیوار فروریخته مدرنیته پدرسالار از جمله  فصل هاي این اثر به شمار می‌آیند.

انتشارات تیسا به زودی نخستین چاپ کتاب «شهر و تجربه مدرنیته فارسی» را در حجمی حدود 255 صفحه و قطع رقعی منتشر و روانه بازار کتاب‌های اجتماعی و مطالعات شهری می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط