شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰
ترجمه جدیدی از آخرین رمان «میچ آلبوم» منتشر شد

رمان «وقت‌نویس» نوشته میچ آلبوم با ترجمه شیرین معتمدی به چاپ رسید. آلبوم در این اثر با ترکیب سه داستان که به موازات هم در فضاهای مختلف شکل می‌گیرند، برخی مفاهیم مذهبی را در قالب رمان به مخاطبش یادآور می‌شود. این رمان با ترجمه مهرداد وثوقی نیز منتشر شده ‌بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «وقت‌نویس» آخرین رمان منتشر شده از میچ آلبوم است و در سال 2012 چاپ شده است. در این اثر سه داستان به موازات هم پیش می‌روند که یکی از آن‌ها افسانه‌ای است و مخاطب در دو داستان دیگر فضای زندگی امروزینه انسان‌ها را در دنیای معاصر تجربه می‌کند.

شیرین معتمدی پیش از این به «ایبنا» گفته بود: «آلبوم در بیشتر آثارش نگاهی به مفاهیم مذهبی دارد و در رمان «وقت‌نویس» هم به مخاطب خود یادآوری می‌کند که انسان نباید در سختی‌های زندگی‌ ناامید شود و همیشه نیروی بالاتری هست که به انسان‌ها یاری برساند. نثر وی در عین سادگی، به دلیل ارجاعات نویسنده به انجیل، پیچیدگی‌های خاصی هم دارد و همین ویژگی‌‌ است که سبب می‌شود «میچ آلبوم» نویسنده‌ای مذهبی به نظر بیاید.» 

انتشارات افراز نیز در مرداد ماه امسال  این رمان را با ترجمه مهرداد وثوقی و با عنوان «ارباب زمان» منتشر کرده بود.

از آلبوم تاکنون آثاری چون «پنج نفری که در بهشت ملاقات می‌کنید» با ترجمه مترجمانی چون صدیقه ابراهیمی، مژگان حسن‌زاده، پاملا یوخانیان، مریم زوینی، ویولت ناسوتی و «سه‌شنبه‌ها با موری» با ترجمه ماندانا قهرمان‌لو و محمود دانایی، «یک روز دیگر» با ترجمه گیتا گرکانی در ایران منتشر شده است.

این نویسنده، روزنامه‌نگار و نمایشنامه‌نویس آمریکایی، متولد سال 1958 است و آثارش تاکنون بیش از 30 میلیون نسخه در جهان به فروش رفته است. او فعالیت خود را با نوشتن مطالب ورزشی آغاز کرد، ولی اغلب با آثاری شناخته می‌شود که در آن‌ها به موضوعاتی چون مرگ و ایمان پرداخته شده است.

رمان «وقت‌نویس» اثر میچ آلبوم، با ترجمه شیرین معتمدی، در 252 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت 10 هزار و 500 تومان از سوی نشر مروارید منتشر شده است.

معتمدی متولد خرداد 1357 و دانش آموخته‌ رشته‌ زبانشناسی از دانشگاه تهران است. «هنر ناپیدایی» نوشته‌ آنیتا دسای نخستین کتاب چاپ شده از این مترجم است که از سوی نشر مروارید منتشر و به بازار کتاب راه یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط