دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
«امنیت هستی‏شناختی در روابط بین‏الملل» منتشر می‌شود

«امنیت هستی‏شناختی در روابط بین‏الملل» عنوان اثری از «برنت استیل» است که به زودی با ترجمه سیدجلال دهقانی فیروزآباد، فرزاد رستمی و محمدعلی قاسمی منتشر می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تاکید اصلی این کتاب بر این موضوع است که دولت‏ها، کنش‏های اجتماعی را برای حفظ و تامین نیازهای ذاتی خود تعقیب می‏کنند، حتی هنگامی که این کنش‏ها موازی با موجودیت آن‌ها قرار می‏گیرد.

به اعتقاد «برنت جی،استیل» مولف کتاب که استادیار علوم سیاسی دانشگاه کانزاس ایالات متحده است گاهی اشکال مختلفی از کنش اجتماعی به انگیزه‏های رفتار دولت‏ها (اخلاق ـ بشردوستی و شرافت‌محوری) اشاره دارند. در این پژوهش این گونه‌ها از طریق نگرش امنیت وجودی (هستی‏شناختی) تجزیه و تحلیل شده‌اند.

امنیت هستی‎شناختی در روابط بین‏الملل به شناخت مناسبات اجتماعی وابسته است که این رفتارها به‏منزله عملکرد دولت ـ ملت در مسیر تامین هویت ذاتی و طی زمان تفسیر می‏شوند. اضطراب از جمله عواملی است که همه انگیزه‏های کارگزاران اجتماعی را از آن‌ها می‏گیرد تا آنان حس بودنشان را تامین کنند؛ بنابراین، این کتاب مدعی وجود احتمالات تغییر یافته در «خود» دولت ـ ملت‏هاست.

«امنیت هستی‏شناختی در روابط بین‏الملل» محاسبات تغییر یافته رئالیست‏ها، لیبرال‏ها، سازه‏انگاران و پساساختارگرایی را از منظر سیاست بین‌الملل به چالش می‏کشد و به نوعی مکمل این رویکردهاست.

در این کتاب از دیدگاه‌ها و دستاوردهای امنیت هستی‏شناختی برای تفسیر سه جریان «بی‌طرفی بریتانیا در جنگ داخلی آمریکا (1865-1861)»، «تصمیم بلژیک به جنگ با آلمان در سال 1914 میلادی» و «مداخله ناتو در کوزوو در سال 1999 میلادی» استفاده شده و در پایان، به اهمیت خود استفهامی در مطالعه و عملکرد روابط بین‏الملل توجه شده است. 

این کتاب منبع مهمی برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه سیاست بین‏الملل، قومیت‏های بین‏المللی، روابط بین‏الملل و مطالعات امنیتی به شمار می‌آید.

پژوهشكده مطالعات راهبردی به زودی کتاب دانشگاهی «امنیت هستی‏شناختی در روابط بین‏الملل» را روانه بازار نشر می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط