یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
اریک‌امانوئل اشمیت با «دو مرد از بروکسل» به ایران آمد

مجموعه داستان «دو مرد از بروکسل»، تازه‌ترین اثر ‌اریک امانوئل اشمیت، به چاپ رسید. در این مجموعه که جدیدترین اثر این نویسنده فرانسوی است، پنج داستان کوتاه گنجانده شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «دو مرد از بروکسل» در سال 2012  نخستین بار با عنوان « Les deux messieurs de Bruxelles» منتشر شد. این اثر، مجموعه‌ای از پنج داستان است که از رمز و راز احساسات ناگفته‌ای حرف می‌زند که غالبا هیچ‌کس این احساسات را به ‌زبان نمی‌آورد و این احساسات، هرچند مبهم، اما واقعی هستند.

در این مجموعه، پنج داستان به نام‌های «زناشویی»، «پیری»، «پدری»، «فرزندی»، «هنر و عشق به بشریت» آمده است.

نشر افراز پیش از این، 6 کتاب دیگر از اریک‌امانوئل اشمیت را منتشر کرده بود. این کتاب پیش از این، تنها به دو زبان فرانسوی و بلغاری منتشر شده بود و ترجمه‌ فارسی آن آخرین ترجمه در جهان محسوب می‌شود.

در بخشی از متن این کتاب آمده است: «پدرتان یک مرد استثنایی بود. در زندگی‌ام دیگر چنین انسانی را نشناخته‌ام، چنین انسان خوبی را، انسانی که چنین درک عمیقی از دیگران و بدبختی‌هایشان داشت. او همه چیز را بدون این که نیازی به توضیح داشته باشد درک می‌کرد. او واقعا از شفقت بی‌اندازه‌ای بهره‌مند بود. میراندا و من نگاهی متعجب با هم رد و بدل کردیم. اگر می‌خواستیم خصوصیات خوب ساموئل هیمان را تحسین کنیم، این خصوصیات را انتخاب می‌کردیم چون به نظر ما او این ویژگی‌ها را نداشت.»

امانوئل اشمیت، ۲۸ مارس ۱۹۶۰ در حومه شهر لیون فرانسه متولد شد. وی از بچگی، شیفته موسیقی بود و در ۹ سالگی پیانو یاد گرفت. اشميت در ابتدا می‌خواست موسیقی‌دان شود، اما استادانش او را منصرف کردند، زیرا اعتقاد داشتند استعداد او در نویسندگی بیشتر است.

اشمیت، نخستین کتابش را در ۱۱ سالگی و نمایشنامه نخست خود را در ۱۳ سالگی نوشت. وی پس از دوران مدرسه وارد دانشسرای عالی شد و در سال ۱۹۸۳ میلادی مدرک دبیری فلسفه گرفت. در سال ۱۹۸۶ از تز دکترایش دفاع کرد و از آن پس، چندین سال به تدریس فلسفه پرداخت.

این نویسنده در سال ۱۹۹۱، با نخستین نمایشنامه منتشر‌شده‌اش، «شب والونی» به شهرت رسید. منتقدان از نمایشنامه دومش، «ملاقات کننده» استقبال کردند. این نمایشنامه، گفت‌و‌گویی بود بین فروید (روان‌شناس اتریشی) و خدا. از آثار اشمیت می‌توان به کتاب‌هایی مانند «مسیو ابراهیم و گل‌های قرآن»، «انجیل به روایت پیلاطس»، «اسکار و خانم رز»، «سهم دیگری» و «زندگی من با موتزارت» اشاره کرد. 

بسیاری از آثار وی به فارسی ترجمه شده‌اند که «10 فرزند هرگز نداشته خانم مینگ»، «فردریک یا تاتر بولوار»، «سومویی که نمی‌توانست گنده شود»، «پرنسس پابرهنه»، «اولیس از بغداد» و «زمانی که یک اثر هنری بودم» از آن جمله‌اند. 

مجموعه داستان «دو مرد از بروکسل» اثر ‌اریک امانوئل اشمیت، با ترجمه ساناز سهرابی در 208 صفحه و به قیمت 9 هزار و 800 تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط