دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
در جست‌وجوی اسپینوزا در راه انتشار

کتاب در جست‌وجوی اسپینوزا‌ نوشته آنتونیو آماسیو با ترجمه دکتر تقی کیمیایی اسدی به‌زودی از سوی انتشارات نگاه معاصر منتشر می‌شود.-

اکبر قنبری احمدآباد،‌ مدیرمسوول انتشارات نگاه معاصر،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ در این باره اظهار کرد: کتاب در جست‌وجوی اسپینوزا ویژه مخاطبان حوزه فلسفه در 400 صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه به‌تازگی موفق به کسب مجوز نشر شده است و تا پایان مهرماه روانه بازار کتاب می‌شود.

به گفته وی، باروخ اسپینوزا یا بندیکت دِ اسپینوزا (۱۶۳۲ - ۱۶۷۷ میلادی) فیلسوف بنام هلندی است. او قابلیت‏های علمی فراوانی داشت و گستره و اهمیت آثارش تا سال‏ها پس از مرگ او به طور کامل درک نشد.
امروزه اسپینوزا یکی از بزرگترین خردگرایان فلسفه قرن هفدهم و زمینه‌‌ساز ظهور نقد مذهبی و همچنین عصر روشنگری در قرن هجدهم به شمار می‏رود. اسپینوزا به واسطه نگارش مهم‌ترین اثرش به نام اخلاقیات که پس از مرگ او به چاپ رسید و در آن دوگانه‏انگاری دکارتی را به چالش کشید، یکی از مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ فلسفه غرب به شمار می‏رود. فیلسوف و مورخ، گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، درباره فیلسوفان هم‌عصر خود نوشت: «شما یا پیرو اسپینوزا هستید و یا اساسا فیلسوف نیستید!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط