شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۷
اتحادیه ناشران فردی را برای تصدی معاونت فرهنگی پیشنهاد نداده است

محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به لزوم دقت در انتخاب معاون امور فرهنگی ارشاد شایعه پیشنهاد افرادی برای تصدی این پست از سوی اتحادیه ناشران را رد کرد گفت: این اتحادیه درباره انتخاب معاون فرهنگی پیشنهادی به وزیر ارشاد ارایه نکرده است زیرا این تصمیم باید با نظر مستقیم وزیر ارشاد گرفته شود.-

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: معاونت امور فرهنگی یکی از کلیدی‌ترین معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که نقش غیرقابل انکاری در پیشبرد حوزه فرهنگ دارد، بنابراین این معاون باید با دقت فراوان و بدون دخالت افراد توسط علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شود.

آموزگار ادامه داد: در انتخاب معاون فرهنگی از انتخاب سفارشی و سلیقگی باید پرهیز کرد، زیرا فردی باید انتخاب شود که بیشترین توانایی و شناخت را برای اداره این معاونت دارد.

به گفته دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، شناخت معاون فرهنگی بر حوزه فرهنگ می‌تواند در بهبود امور فرهنگی سرعت ایجاد کند چراکه شناخت از عوامل تسریع در انجام کارهاست.

وی ادامه داد: اجرای قانون از موارد مهمی است که باید سرلوحه کار مسوولان دولتی قرار گیرد زیرا در صورت اجرا نشدن قانون ما شاهد بروز مشکلات جدید خواهیم بود.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امیدواریم هر فردی که به‌عنوان معاون فرهنگی معرفی می‌شود توجه ویژه‌ای به مساله کتاب داشته باشد و سهولت دسترسی مردم به کتاب را سرلوحه برنامه خود قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط