چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
بررسی حوادث اسرار‌آمیز زندگی بشر از دیدگاه قرآن

کتاب «فوق طبیعت، در یافت‌های مرموز و ادراکات فراحسی از دیدگاه علم و قرآن» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری به بررسی رموز اتفاقات ماورا‌ءالطبیعه، ادراکات‌ فراحسی و حوادث اسرار‌آمیز زندگی بشر از دیدگاه قرآن پرداخته است. چاپ جدید این کتاب به زودی منتشر خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب ادراکات فرا حسی زندگی بشر، پدیده‌ها و ادراکات فرا حسی از منظر اندیشمندان دینی، پدیده‌ها و ادراکات فرا حسی از منظر قرآن کریم، پدیده‌های فرا حسی در ترازوی علوم تجربی و نمونه‌هایی از اداراکات فراحسی در زندگی بشر را بررسی می‌کند.

کتاب «فوق طبیعت، در یافت‌های مرموز و ادراکات فراحسی از دیدگاه علم و قرآن» همچنین اتفاقات ماورا‌ءالطبیعه‌ای را که ممکن است برای انسان در طول زندگی رخ دهد، بر اساس آیات قرآن بررسی کرده است. این اتفاقات اسرارآمیز ممکن است نقطه عطفی در زندگی افراد باشند. 

این کتاب تمامی اتفاقات پیچیده‌ای را که ممکن است در فضایی اسرارآمیز رخ ‌دهند، از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است تا در نهایت، پاسخی قابل قبول بر مبنای آیات قرآن به مخاطب ارایه دهد. 

کتاب «فوق طبیعت، در یافت‌های مرموز و ادراکات فراحسی از دیدگاه علم و قرآن» در پنج فصل به بررسی ابعاد ماورایی زندگی بشر از دیدگاه قرآن پرداخته است. نخست ابعاد وسیع‌تری از ماورا‌ءالطبیعه و ادراکات حسی مورد بررسی قرار می‌گیرد سپس نظریات قرآن و دانشمندان علوم تجربی درباره این علوم بیان شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری، نویسنده این کتاب، این اثر را با هدف بررسی عوامل فوق طبیعی در قرآن نگاشته شده است تا بتواند با استفاده از نگاه دینی و قرآنی این اتفاقات ماورایی را تشریح کند. 

اگر چه ممکن است بیان این مطالب بیشتر از نگاه دینی، نگاهی علمی داشته باشد اما نکته مهم این است که انسان پس از تفکر در عالم ماورا‌ءالطبیعه، نگاه معنوی بیشتری و دقیق‌تری به دنیا و شگفتی‌های آن دارد. بنابراین می‌توان ادعا کرد نگاهی دینی به ماوراء‌الطبیعه بینش انسان را به معنویت نزدیک‌تر می‌کند. 

چاپ چهارم کتاب «فوق طبیعت، در یافت‌های مرموز و ادراکات فراحسی از دیدگاه علم و قرآن» در 230 صفحه از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط