یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
مردم ساختن کتابخانه را یاری کنند

سیدهانی سینی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی رسانه‌ای از خیران و افراد متمکن کهگیلویه و بویراحمد خواست که در ساختن مراکز فرهنگی‌هنری, کانون را یاری کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیدهانی حسینی در نشستی رسانه‌ای از خبرنگاران، مطبوعات محلی و رسانه‌های ارتباط جمعی استان خواست مسایل و مشکلات کودکان و نوجوانان این استان را بیش از پیش به مسوولان استانی و کشوری یادآوری کنند. 

وی افزود: کودکان و نوجوانان قادر به بیان خواسته‌های خود نیستند و باید رسانه‌ها صدای آن‌ها را به گوش مسوولان برسانند. 

حسینی اظهار کرد: برخی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود اعتبار از داشتن مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محروم هستند؛ در حالی که می‌توان با راه‌اندازی این‌گونه مراکز، به رشد و ارتقای فرهنگی جامعه کمک کرد و بخش عمده‌ای از معضلات، ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی را کاهش داد. 

وی داشتن مراکز فرهنگی، ‌هنری را از خواسته‌های به حق کودکان و نوجوانان هر شهری دانست و گفت: در حال حاضر شهرهای چرام، سوق، پاتاوه، لوداب، چاروسا و دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود اعتبار از داشتن این مراکز محروم هستند. 

حسینی از خیران و افراد متمکن کهگیلویه و بویراحمد خواست با ورود به بحث ساخت این‌گونه اماکن در شهرستان‌هایی که فاقد این مراکز فرهنگی‌هنری هستند، از هر گونه کمک و تلاشی دریغ نکنند؛ چرا که ثواب ساخت مراکز فرهنگی و هنری برای کودکان کمتر از ساخت مسجد نیست.

وی یادآور شد: این مراکز مکان‌های امن و مناسبی برای کودکان و نوجوانان است تا با آرامش، اوقات فراغتشان را سپری کنند اما متاسفانه چنین بستری برای پرورش و رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در بسیاری از مناطق استان مهیا نشده است. 

حسینی یادآور شد: در حال حاضر 17 مرکز فرهنگی‌هنری کانون در سطح استان در زمینه کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند. 

وی گفت: آیین ویژه گرامی‌داشت هفته ملی کودک نیز از 15 تا 21 مهر 92 در یاسوج برگزار می‌شود.
 
در پایان این نشست، از خدمات فعالان رسانه‌ای از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بانک مهر اقتصاد استان با لوح سپاس و هدایای نقدی قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها