پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
انتشار «زوال ملک طاووس» برای دومین بار

رمان تاریخی «زوال ملک طاووس» نوشته مرتضی صفری، نویسنده ساکن استان قزوین از سوی نشر سایه‌گستر قزوین تجدید چاپ می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، صفری گفت: نخستین بار رمان تاریخی‌ام با عنوان 
«زوال ملک طاووس» را سال 91 با شمارگان دو هزار جلد منتشر کردم و اکنون این رمان کمیاب شده و قرار است به‌زودی از سوی همین ناشر تجدید چاپ شود.
 
وی درباره موضوع این رمان اظهار کرد: نام این کتاب زوال «ملک طاووس» است، یعنی نابود شدن یا رو به نابودی رفتن «شیطان»؛ چرا که قدرت نهایی فقط از آن خداوند مهربان است و تمام مسالک و فرق گوناگون هیچ راه دیگری ندارند. 

صفری با این‌که این رمان را بر حسب «جاودانگی روح»، «زندگی پس از مرگ» و «بازگشت روح» نوشته افزود: داستانی که نوشتم، تجربه خود من است، چه در حال و چه گذشته، حداقل فکر می‌کنم باید این‌طور بوده باشد و من آن ‌زمان و مکان‌ها را درک کرده و دیده‌ام. جایی در دوران‌های مختلف که آبستن حوادثی بودند و من شاهدشان بودم. 

وی عنوان کرد: دیرگاهی است علاقه‌ام به بعضی موضوعات خاص به قدری قوت یافته که نمی‌توانم از کنارشان به راحتی بگذرم. سعی می‌کنم با کمک گرفتن از حافظه روحم به همان نقطه بروم که نیاز دارم تا بهتر درک کنم و همه چیز را به یاد آورم، علاقه‌های من که به آن پرداخته خواهد شد شامل رفتن به گذشته شهرم قزوین است، دانستن موضوع «فراماسون‌ها»، «شیطان‌پرستی» و علل آن، با کمک بازگشت روحم به گذشته‌های دور است. 

صفری ادامه داد: در این رمان، نبرد و اختلاف روم غربی و شرقی، فتح قسطنطنیه، جنگ‌های صلیبی بین مسلمانان و اروپاییان و «انکیزیسیون» یا (دادگاه‌های تفتیش عقاید) که از دیر باز علاقمند به دانستن آن و چند و چونش بوده‌ام روایت شده است. اکنون که می‌نویسم و سفر می‌کنم، ممکن است حافظه روحم مرا تا آن ‌زمان و مکان‌ها به عقب بازگرداند.
 
صفری بیان کرد: در این رمان بر خلاف خواست قلبی‌ام مجبور به نوشتن جملاتی شدم که اصلا دوست نمی‌داشتم و هر چه سعی کردم از نفوذ معنی‌شان بکاهم فایده‌ای نداشت، چون مجبور شدم شرح برخی از جنگ‌ها و رخدادها را که به روح انسان ضربه می‌آورد، بنویسم. 

وی اظهار کرد: تعداد زیادی رمان تاریخی نوشته‌ام، در تاریخ نیز جنگ‌های بسیار و حوادث ناگواری رخ داده ولی این کتاب با بقیه کارهای من متفاوت است، چون مجبور به استفاده از واژه‌هایی شدم که اصلا آن‌ها را نمی‌پسندم. 

مرتضی صفری، نویسنده و پژوهشگر جوان ساکن قزوین است.

از این پژوهشگر جوان تاکنون رمان‌های تاریخی با نام‌های «شاهزاده امی‌تیس»، «من پارمیس هستم فرزند بردیا»، «پریساتیس و شمشیر خدایان»، «منصور»، «زوال ملک‌طاووس»، «داستان‌های کهن پنج قصه 1»، «داستان‌های کهن پنج قصه 2»، «داستان‌های کهن پنج قصه 3»، «داستان‌های کهن پنج قصه 4»، «داستان‌های کهن پنج قصه 5»، داستان«عزیزجان» و سه سفرنامه با عنوان‌های «رویای شیرین از پاریس تا برلین»، «مدینه من مدینه تو» و «اقلیمی به‌نام حسین (ع)» از سوی انتشارات سایه گستر قزوین منتشر شده است. 

رمان تاریخی «زوال ملک طاووس» در 622 صفحه و شمارگان دو هزار جلد از سوی نشر سایه گستر قزوین به چاپ دوم می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط