شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
عصر اقتباس میزبان «ماهی بزرگ» تیم برتون می‌شود

نشست نقد اقتباس سینمایی رمان «ماهی بزرگ» نوشته دنیل والاس به کارگردانی تیم برتون روز سه‌شنبه، 19 شهریور، در سرای داستان برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دنیل والاس، متولد سال ۱۹۵۹، نویسنده‌ای آمریکایی است که کتاب «ماهی بزرگ» مطرح‌ترین رمان وی محسوب می‌شود. این رمان در سال 1386 با ترجمه احسان نوروزی به فارسی ترجمه و منتشر شد.

رمان «ماهی بزرگ» در سال 1998 میلادی منتشر شد و در سال 2003 «تیم برتون» با اقتباس از آن فیلمی سینمایی با همین عنوان ساخت. داستان این رمان درباره پسری است که می‌کوشد با روایت‌ داستان‌های پدرش او را نامیرا کند. در نگاه او پدرش چهره‌ای اساطیری است و با وجود غیب مداوم پدر، او در خلال قصه‌های روایت شده، وجوه افسانه‌‌ای این شخصیت را می‌‌شناسد.

فیلم سینمایی تیم برتون که بر اساس این رمان ساخته شده، اثری تخیلی و ماجراجویانه است که بیش از 122 میلیون دلار در جهان فروش داشته و نامزد چهار جایزه گلدن گلوب شد. برتون کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، طراح، نقاش و شاعر آمریکایی است و آثاری مانند «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «عروس مرده»، «سیاره میمون‌ها»، «ادوارد دست‌قیجی» و «آلیس در سرزمین عجایب» را کارگردانی کرده است.

فریدون حیدری ملک‌میان، نویسنده، کیوان کثیریان (منتقدان نشست) و مزدا مرادعباسی (دبیر نشست) در این جلسه حضور دارند. این فیلم سینمایی در روز سه‌شنبه از ساعت 14 در سرای داستان به نمایش درمی‌آید و نشست نقد و بررسی آن نیز از ساعت 16 آغاز خواهد شد.

«سرای داستان» بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در خیابان استاد نجات‌الهی(ويلا)، كوچه نويد، بن‌بست چهارم، شماره یک واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها