جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
اقتباس سینمایی از رمان «جدا نشدنی» دورا هلت

شبکه «زد د اف» آلمان از آغاز کار ساخت فیلم سینمایی «جدانشدنی» بر مبنای رمانی پرفروش با همین نام اثر دورا هلت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این رمان، داستان کتابفروشی به نام کریستینه را روایت می کند که چند زن دیگر حول محور او در داستان نقش آفرینی می کنند.
کار ساخت این فیلم بر عهده مارک فون زیدلیتس و کار نگارش فیلمنامه بر عهده سابرینا روسل، سابینه لایپرت و یولیا نویمان است. یولیا اشتینزهوف در نقش کریستینه، کریستوف موری در نقش ریچارد و ماریا کوهلر در نقش دورا دوست کریستینه به ایفای نقش می پردازند.

در دیگر نقشهای این فیلم، پاتریک راپولد، مارکوس مایووسکی، یودی وینتر، آرون کی سیوف، پاتریک هین، گوندی الرت و آندره آس ویندهوییس دیده می شوند. این فیلم توسط شرکت فیلمسازی مونیخ به سفارش «زد د اف» در شهر هامبورگ ساخته می شود. احتمال می رود که این فیلم تا پایان ماه سپتامبر 2013 ساخته شود. اما زمان پخش آن نامشخص است.

دورا هلت نویسنده آلمانی در سال 1961 با نام اصلی بربل اشمیت در جزیره «سیلت» آلمان متولد شد. او پس از پایان تحصیلاتش سالها به عنوان نماینده «انتشارات کتابهای جیبی آلمان» به فعالیت پرداخت و نخستین رمانش را در کسوت یک نویسنده در سال 2006 منتشر کرد. او از آن سال به بعد با نام مستعار «دورا هلت» که نام مادربزرگش بود، به انتشار آثارش پرداخته و با  این رمانها موفق به حضور در فهرست پرفروش ترین رمانهای انتخابی اشپیگل نیز شده است.

شبکه «زد د اف» پیشتر نیز آثاری از این نویسنده را با عناوین «تعطیلات با پدر»، «عمه اینگه فلنگ را می بندد» ، «هیچ حرفی با پدر» و «در این گرما کمترین خنکی وجود ندارد»  به فیلم سینمایی بدل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها