پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
«خانه هفت شیروانی» بار دیگر به کتابفروشی‌ها رسید

چاپ دوم رمان «خانه هفت شیروانی» اثر ناتانبل هاثورن منتشر شد. این رمان به سبک ادبیات گوتیک نوشته شده و ماجراهای ترسناکی را روایت می‌کند که برای اعضای خانواده‌ای در میانه قرن نوزدهم میلادی رخ داده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «خانه هفت شیروانی» رمانی به سبک گوتیک است که نخستین بار سال 1851 با عنوان « The House of the Seven Gables» به قلم هاثورن، نویسنده آمریکایی، منتشر شد. گناه، عذاب و کفاره آن در میان خانواده‌های ایالات نیوانگلند، از مهم‌ترین موضوعات این رمان به شمار می‌روند. داستان در زمان انتشارش با استقبال زیادی مواجه شد و تاثیر زیادی بر نویسندگان دیگر گذاشت. تاکنون چندین فیلم سینمایی و تلویزیونی با اقتباس از این اثر ساخته شده است.

ماجراهای رمان در میانه قرن نوزدهم میلادی روی می‌دهند و نویسنده در این رمان داستانی پر از رمز و راز را روایت می‌کند که در آن خانواده‌ای درگیر مسایل ترسناک می‌شوند.

در توضیح این کتاب آمده است: «حتی شکست‌های هاثورن جالب‌تر از موفقیت اکثر نویسندگان است. کندوکاو او در طبیعت و عواقب گناه و بیگانگی موجب آن شد تا نسل‌های گذشته گاهی آثار او را بیمارگونه توصیف کنند اما کامو، سارتر و کافکا ما را مهیای فهم آن‌ها کردند. آن صحنه از خانه هفت شیروانی که کلیفورد سعی می‌کند با بیرون پریدن از پنجره کمانی شکل به جمعیت خیابان ملحق شود، هم فلسفه وجودی را القا می‌کند هم رویه ضد واقع‌گرایی داستان را.»

این نویسنده چهارم ژوییه سال ۱۸۰۴ میلادی چشم به جهان گشود. وی پس از تحصیلات مقدماتی وارد دانشگاه بودین شد، اما تحصیل را در این دانشگاه رها کرد. هاثرون از آن پس به مدت دوازده سال در انزوا بود و در آن سال‌ها اولین داستان او به نام «دره ای میان سه تپه» منتشر شد.

وی سال ۱۸۳۷، پس از انتشار «داستان‌های بازگفته» به شهرت دست یافت. «نامه اسکارلت» عنوان معروفترین اثر این نویسنده است. از این نویسنده پیشتر کتاب‌هایی چون «دختر راپاچینی»، «زنی با نشان قرمز» و «براون، یک مرد خوب و جوان» به فارسی ترجمه و منتشر شده است. 

ترجمه این کتاب نخستین بار سال 1340 منتشر شده بود. 

چاپ دوم رمان «خانه هفت شیروانی» اثر ناتانیل هاثورن با ترجمه حسن مسعودی در 352 صفحه به بهای 14 هزار تومان از سوی نشر نیلوفر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها