یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
فضایی مناسب برای عرضه کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی فراهم شد

کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه یزد دیروز(9 شهریور) با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مسوولان استان و شهرستان افتتاح شد. مجدالدین معلمی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این باره گفت: این کتابخانه فضای مناسبی برای عرضه کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در استان یزد فراهم کرده است._

معلمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: موزه عبرت ابرکوه، خانه‌ای است که در آن شش نفر از شیعیان به دست سه نفر از اعضای فرقه بهائیت در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۲۸ به شهادت رسیدند و تنها بازمانده این واقعه دختر این خانواده، رقیه حسینیان است که جان سالم به در برده و روایت‌گر این موزه شده است. قبور مطهر این شهدا در قبرستان قدیمی شهر ابرکوه قرار دارد.

وی ادامه داد: در این جنایت هولناک که در روستای رباط در دو کیلومتری ابرکوه رخ داده است، خانم صغری 40 ساله، معصومه 15 ساله، علی‌اکبر 14 ساله، بی‌بی 11 ساله، خدیجه هشت ساله و حسین حسینیان پنج ساله به شهادت رسیدند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه که یادآور خاطره تلخ کشتار این شیعیان به دست فرقه ضاله بهائیت است در فضایی به وسعت 400 متر و با هفت هزار جلد کتاب آماده ارایه خدمات کتابخانه‌ای به مردم شهرستان ابرکوه است.

معلمی با بیان این‌که استان یزد تعداد زیادی پرونده افراد جذب شده به فرقه ضاله بهائیت و سند قانونی مبنی بر این‌که حرکت آن‌ها یک حرکت جاسوسی است، در خود جای داده است افزود: در این کتابخانه‌ کتاب‌های مربوط به حوزه‌های مختلف عرضه شده‌اند اما به دلیل جنایت هولناکی که در ابرکوه توسط دشمنان نظام جمهوری اسلامی رخ داده است، به ارایه کتاب‌هایی با محوریت انقلاب اسلامی با هدف آشنایی مردم، به‌ویژه نسل جوان با فرقه‌هایی که در زمان طاغوت علیه مسلمانان و نظام فعالیت می‌کردند، توجه ویژه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط