یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کتابخانه مجلس و مرکز مطالعات فلسطین تفاهمنامه همکاری امضا کردند

کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با مرکز مطالعات فلسطین با هدف تبادل و اشتراک منابع اطلاعاتی، تفاهمنامه همکاری امضا کردند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی این تفاهمنامه که به امضای محمد رجبی، رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته و رییس مرکز مطالعات فلسطین رسیده است، همکاری‌های طرفین را با بهره گیری از منابع اطلاعاتی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های پژوهشی، مطالعاتی، فرهنگی، تخصصی و همچنین ارایه گزارش اقدامات خود از طریق رایان نامه «ایمیل»، تارنما «وب سایت»، نشریات و ماهنامه افزایش خواهد داد.

علیرضا سلطانشاهی دبیر کمیته و رییس مرکز مطالعات فلسطین با حضور در کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی این تفاهم‌نامه را شنبه ( 9 شهریور ماه) امضا کرد. طبق این تفاهم‌نامه دو طرف در طراحی و اجرای پروژه‌های پژوهشی راهبردی، کاربردی، افکارسنجی، نیازسنجی مورد نیاز طرفین، همکاری و مشارکت خواهند کرد.

برگزاری سخنرانی‌های علمی، هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی، سمینارها و همایش‌های علمی و فرهنگی مشترک و برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی مشترک در موضوع‌های مورد علاقه دو طرف، از مفاد دیگر این تفاهم نامه است. 

تبادل دانش و محصول‌های علمی، فرهنگی و فراهم کردن امکان دسترسی آسان به منابع علمی، نشریات، سایر مدارک علمی، منابع کتابخانه‌ای و همچنین فراهم کردن تسهیلات لازم برای بهره‌برداری متقابل از امکانات نرم‌افزاری نظیر بانک‌های اطلاعاتی و دسترسی به کتابخانه‌های دیجیتال از دیگر مفاد این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

ایجاد زمینه‌های لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های پژوهشگران دو طرف در امور آموزشی ـ پژوهشی، هیات‌های تحریریه نشریات، مشاوره و نظارت بر طرح‌های پژوهشی از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

لینک کردن وب‌سایت‌های طرفین و همکاری در زمینه تالیف و ترجمه متون و انتشار کتاب‌ها، نشریات و ویژه‌نامه‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تبادل تجربیات و دستاوردهای فنی و علمی از دیگر موارد مورد توجه در این تفاهمنامه است. 

برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در زمینه محصولات علمی و فرهنگی و همچنین ایجاد امکان بازدید علمی کارشناسان دو طرف از مجموعه همدیگر و برگزاری نشست‌های تخصصی و انتقال تجربیات از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود. 

کتابخانه مجلس و مرکز مطالعات فلسطین در زمینه‌های حفاظت و دیجیتالی کردن مواد کتابخانه‌ای یا آرشیوی طرفین، بررسی ذخایر دو طرف در زمینه اسناد و کتاب‌های مرتبط، تهیه تصویر منابع و ارسال، بهره‌گیری از مشاوره‌های تخصصی و همکاری طرفین در توسعه خدمات، بانک‌های اطلاعاتی و همکاری فنی و مشاوره‌ای در زمینه سازماندهی، ساماندهی و فهرست‌نویسی منابع با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط