یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کودکان زنجانی «آوازهایم برای تو» را در حضور نویسنده‌ آن نقد کردند

هشتمین دوره از مجموعه برنامه‌های «دو پنجره» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نقد رمان «آوازهایم برای تو» توسط کودکان شرکت کننده در این برنامه اختصاص داشت._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست نورا حق‌پرست، نویسنده کتاب گفت: در این رمان تلاش کردم تا موضوع‌ها و شخصیت‌های داستان با دنیای امروز کودکان و نوجوانان ارتباط داشته باشد. 

وی بیشتر موضوع‌های موجود در داستان را از خاطرات و تجربیات شخصی‌‌ خود عنوان کرد و توضیح داد: به عنوان مثال شخصیت دختر قصه برگرفته از ویژگی‌های شخصیتی دختر خودم انتخاب شده است.
 
کتاب «آوازهایم برای تو» از مجموعه رمان نوجوان امروز با موضوع دفاع مقدس است که به مرور خاطرات جنگ از زاویه دید شخصیت‌های حاضر در داستان می‌پردازد. 

برنامه «دو پنجره» که از سوی آفرینش‌های ادبی کانون برگزار می‌شود، فرصت مناسبی را به‌ وجود آورده تا کودکان و نوجوانان بتوانند ضمن آشنایی بیشتر با نویسندگان این حوزه به نقد آثار آنان بپردازند و پاسخ پرسش‌های به‌وجود آمده در ذهنشان را بشنوند. 

در این نشست نیز که اعضا از قبل کتاب را مورد مطالعه قرار داده بودند، علاوه بر سوال‌هایی درباره کتاب، موضوع و شخصیت‌های آن، پرسش‌هایی نیز درباره تکنیک استفاده شده برای خلق اثر و این‌که نویسنده خود از کدام بخش از داستان بیشتر خوشش آمده است، مطرح کردند. 

حق‌پرست در پاسخ به آن‌ها گفت: موضوع داستان دارای جذابیت و ویژگی‌های خاص خود است، اما شخصیت‌‌پردازی «ساحل» و «علی» از بخش‌های مورد علاقه من است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها