شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
دهقان: روابط‌عمومی‌ها باید از رفتار غیرحرفه‌ای بپرهیزند

دکتر محمود دهقان‌طزرجانی، استاد دانشگاه و عضو شورای سیاستگذاری اولین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی از مطرح شدن نظریه‌های متفاوت درباره نحوه و نوع ارتباط میان کارگزاران روابط‌عمومی و تبلیغات در کنفرانس پیش رو خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از انتشارات سیمای شرق، دهقان‌طزرجانی گفت: عنوانی که برای کنفرانس برگزیده شده است، نشان‌دهنده عزم و تلاش فعالان حوزه روابط‌عمومی برای شناخت رفتار حرفه‌ای است که بسیار حایز اهمیت به شمار می‌‌رود.

متخصص کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی اظهار کرد: برآیند اولیه از عنوان کنفرانس این است که فعالان روابط‌عمومی پذیرفته‌اند باید از غیرحرفه‌ای عمل کردن فاصله بگیرند و به سوی حرفه‌ای شدن گام بردارند و مسلم است که برای داشتن رفتار حرفه‌ای ابتدا باید اندیشه حرفه‌ای را تعریف و تبیین کرد.

مولف و مدرس حوزه‌های تبلیغات سیاسی و روابط عمومی درباره اختلاف‌‌نظر‌های موجود در حوزه روابط عمومی و رسانه‌ها افزود: در حال حاضر اختلاف نظرهای زیادی در مباحث میان روابط‌عمومی، تبلیغات و بازاریابی وجود دارد و برای روشن و مطرح شدن این مباحث امیدواریم در مجموعه مقالات کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی به نظریه‌های افراطی‌گرایانه‌ای که روابط‌عمومی و تبلیغات را زیرمجموعه بازاریابی و در یک ساختار سلسله مراتبی قرار می‌دهند، توجه شود. 

وی همچنین به نظریه‌های راست‌گرایانه‌ای که تبلیغات را آغاز روابط‌عمومی می‌دانند و نظریه‌های اعتدال‌گرایانه‌ای که روابط‌عمومی و تبلیغات را لازم و ملزوم یکدیگر می‌دانند، اشاره کرد و پرداختن به این موضوع‌ها را در نخستین کنفرانس حرفه‌ای گرایی ضروری دانست تا روشنگری در این مباحث صورت پذیرد. 

نخستین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی 29 مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود و دبیرخانه کنفرانس از هم اکنون اقدام به ثبت‌نام متقاضیان می‌کند. مجموعه‌ای از اطلاعات این همایش در سایت www.i-pr.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها