شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
«حائری‌نامه» رونمایی می‌شود

عبدالحسین طالعی، سر‌ ویراستار کتاب «حائری‌نامه» از رونمایی این اثر در 26 شهریور خبر داد و گفت: محتوای این اثر درباره استاد عبدالحسین حائری، کتابشناس، فهرست‌نگار و نسخه‌پژوه ایرانی است.-

عبدالحسین طالعی، محقق و پژوهشگر در حوزه دین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این کتاب دربرگیرنده 16 مقاله از افراد متعدد است که با هدف گرامیداشت 55 سال تلاش استاد حائری در حوزه کتاب و کتابخانه اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: محتوای این نوشتار درباره حائری و ویژگی‌های وی و همچنین مقالات پژوهشی و رساله و متون کهن فارسی و عربی است.

سر ویراستار کتاب «حائری‌نامه» با بیان این‌که استاد حائری فردی به اصطلاح کم‌نویس است و بیشتر به عنوان راهنما و سرپرست محققان ایفای نقش می‌کند، یادآور شد: اینک موسسه انتشاراتی شیعه مسوولیت جمع‌آوری و انتشار دست‌نوشته‌های این استاد حوزه کتابشناسی، فهرست‌نگاری و نسخه‌پژوهی را در دستور کار خود دارد.

وی یادآور شد: استاد حائری سال 1306 هجری شمسی دیده به جهان گشود و نوه دختری شیخ عبدالکریم حائری، موسس حوزه علمیه قم به شمار می‌آید. همچنین وی از شاگردان آیت‌الله بروجردی‌ است که در حدود 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید. وی سال 1332 از شهر قم راهی تهران شد و نزدیک به 55 سال در کتابخانه مجلس مشغول بود و اینک به دلیل کهولت، مدتی است که خانه‌نشین شده‌ است.

طالعی گفت: این مراسم سه‌شنبه (26 شهریورماه) همزمان با ولادت امام رضا(ع) در سالن شهید مدرس (تالار مشروطه) مجلس برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها