یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰
همايش شيخ بهايي برگزار مي‌شود

همایش بزرگداشت شیخ بهایی امسال در زمينه بررسی آثار فني و مهندسي اين دانشمند برجسته در اصفهان برگزار مي‌شود .

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی سازمان ميراث فرهنگي، رئيس پژوهشکده ميراث فرهنگي با بيان اينکه هويت‌بخشي به معماري ، دغدغه نظام اسلامی است ، شيخ بهايي را انديشمندي دانست که مي‌تواند معماري سنتي و مدرن ما را به يکديگر پيوند دهد.

سید طه هاشمي گفت: مهم اين است که نيازهاي امروزمان را بر اساس هويت ملي‌مان پاسخ دهيم . آثار شيخ بهايي در زمينه معماري يکي از عواملي است که مي‌تواند مبنايي براي هويت‌بخشي به معماري وشهرسازی ما ایجاد کند .

وی از برگزاري اين همايش يک‌روزه در اصفهان خبر داد و افزود : تاثير اقدامات شيخ بهايي تا امروز نيز ادامه دارد . به عنوان مثال مساله زاينده‌رود و تقسيم آب آن در شهر و نظامي که در طراحي شهري نجف آباد پياده کرد، امروز نيز کاربرد خود را دارد و مي‌تواند مورد استفاده قرار گيرد .

هاشمي با بيان اينکه همايش شيخ بهايي سال آينده در مشهد و با موضوع آثار عرفاني و فقهي او برگزار خواهد شد، عنوان کرد: سال 88 مصادف با چهارصدمين سالگرد رحلت شيخ بهايي، همايشی بين المللي براي بزرگداشت او برپا مي‌کنيم .در اين همايش  تمام زوايا ، آثار ، زندگي و انديشه‌هاي اين انديشمند را بررسي خواهيم کرد.

وی با بیان این‌که سال 2009 از طرف يونسکو به نام سال نجوم و ميراث معنوي نام‌گذاري شده خاطرنشان کرد: اتفاقا همين سال چهارصدمين سال رحلت اين انديشمند برجسته است و به همين دليل ما به يونسکو پيشنهاد داده‌ايم که نام شيخ بهايي در زمره شخصيت‌هاي علمي گنجانده شود، تا تمام دنيا با آثار و شخصيت وي آشنا شوند.

همايش يک روزه شيخ بهايي دوم ارديبهشت در اصفهان برگزار مي شود. آيت الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي، دادستان کل کشور و رئيس انجمن فناوران شيخ بهايي ، رئيس اين کنگره و طه هاشمي رئيس پژوهشکده ميراث فرهنگي ، دبير اين همايش هستند .


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها