یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۰
معرفی ادبیات ترک در نمایشگاه کتاب لندن

در راستای اجرای پروژه «گردآوری و تکمیل جهانی ادبیات ترک» (TEDA)، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با یک غرفه اختصاصی در نمایشگاه کتاب لندن شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه «زمان» چاپ «استانبول»، این پروژه که با هدف ترجمه تمام آثار برجسته ادبی ترک به انگلیسی و معرفی آن‌ها به جهان اجرا می‌شود تا کنون موفق شده چندین جلد از این آثار ادبی را به طبع برساند که این کتاب‌ها نیز در غرفه وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به نمایش گذاشته خواهند شد. 

در این غرفه همچنین نمایندگانی از موسسات انتشاراتی ترکیه حضور دارند که از فرصت دو روزه نمایشگاه کتاب لندن برای گفتگو با همتایان  خود در حوزه مسائلی نظیر حق مالکیت معنوی آثار ادبی استفاده می‌کنند. 

ششمین دوره نمایشگاه کتاب لندن که به صورت سالیانه برگزار می‌شود، از فردا 16 آوریل (27 فروردین) آغاز شده و تا 18 آوریل (29 فروردین) ادامه دارد. 

این نمایشگاه که یکی از پیشروترین گردهمایی‌های بین‌المللی نویسندگان، روزنامه‌نگاران، و فعالان حوزه نشر و بازار کتاب به شمار می‌رود، امسال در بخش ویژه بر بازار کتاب اسپانیا متمرکز شده و روز افتتاحیه آن نیز به نام «انریکه دی‌هریز»، نویسنده و مترجم اسپانیایی نامگذاری شده است. 

نمایشگاه کتاب لندن در سالن نمایش «ارلز کورت» در مرکز لندن برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها