دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کتاب‌های فوتسال فقط برای مربیان مبتدی آموزنده‌اند!

سرمربی تیم فوتسال بانوان کشورمان گفت: کتاب‌های آموزش فوتسال در کشورمان برای مربیان حرفه‌ای کاربرد چندانی ندارند و سایت‌های آموزش فوتسال مانند «فوتسال کوچینگ» مطالب آموزشی بیشتری برای ارایه به این مربیان دارند._

شهرزاد مظفر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: متاسفانه کتاب‌های حوزه آموزش ورزش فوتسال در کشورمان‌ جز یکی دو ترجمه که من پیش از آن‌که به فارسی برگردانده شوند آن‌ها را تهیه کرده بودم، چندان جامع نیستند و نمی‌توانند برای مربیانی سطوح بالای این ورزش مفید باشند. 

مظفر با اشاره به آموزش فوتسال در فضای مجازی، توضیح داد: باید اعتراف کرد کتاب‌های فوتسال از سایت‌هایی که به آموزش این ورزش اختصاص دارند، عقب‌تر حرکت می‌کنند. برای مثال، در پایگاه اینترنتی «فوتسال کوچینگ» نحوه انجام بیش از هزار تمرین فوتسال وجود دارد که مرتب هم به‌روز می‌شوند. در برخی از کتاب‌های فوتسال هم بخش‌هایی از این آموزش‌ها دیده می‌شود اما به طور کلی سایت‌های آموزشی از کتاب‌های این ورزش جامع‌ترند. 

سرمربی تیم‌ فوتسال بانوان ایران درباره استقبال از کتاب‌های فوتسال گفت: من برای مطالعه بیشتر به وب‌سایت‌ها رجوع می‌کنم یا اطلاعاتم را از طریق تبادل با همکاران به‌روز می‌کنم. البته کتاب‌های فوتسال موجود در کشورمان می‌توانند برای مربیان تازه‌‌کار مفید و آموزنده باشند. 

وی افزود: یکی از ایراداتی که به کتاب‌های آموزش فوتسال وارد می‌شود، این است که شرح کاملی برای شرایط اجرای تمرینات در آن‌ها نوشته نشده است. برای مثال، یک مربی فوتسال باید بداند چه زمانی چه نوع تمرینی را برای چه بازیکنی در نظر بگیرد. متاسفانه من چنین توضیحاتی را در کتاب‌های فوتسال ندیده‌ام. البته این مساله کمی به هم استعداد مربیگری مربوط می‌شود. مربیانی وجود دارند که پس از مطالعه کتاب‌های آموزشی می‌دانند که چگونه، چه وقت و در شرایطی آن‌ها را به کار ببندند. 

مظفر در پاسخ به این پرسش که «آیا رشد چشمگیر فوتسال بانوان ایران و حضور این تیم در دیدار پایانی بازی‌های سالنی آسیا، وام‌دار مقوله آموزش برپایه کتاب‌های این رشته است؟» گفت: اگر بخواهم با شما صادقانه حرف بزنم، باید اعتراف کنم که فوتسال بانوان ایران از زمان حضور «جوراندیرو» روند رو به رشدش را آغاز کرد. من طی این دو سالی که عهده‌دار هدایت تیم بانوان ایران شدم،‌ با همه وجود سعی کردم راه او را ادامه بدهم و کادر فنی با یک برنامه‌ریزی آموزشی هدفمند به کار پرداخت. خوشبختانه فدراسیون فوتبال هم حمایت‌های خوبی در این زمینه انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط