دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
فصلنامه «مطالعات فرهنگ‌ـ ‌ارتباطات» به شماره 22 رسید

بیست و دومین شماره فصلنامه علمي-پژوهشي «مطالعات فرهنگ‌ـ ‌ارتباطات» ويژه تابستان 92 از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. در اين شماره هفت مقاله علمي-پژوهشي در حوزه‌های سرمایه اجتماعی، دیپلماسی رسانه‌ای، پوشش‌های خبری و مصرف اینترنتی آمده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تربيت هنري در نظام آموزشي ايران، نقش امر به معروف و نهي از منکر در بهبود سرمايه اجتماعي دانشجويان دختر، استفاده از اينترنت و احساس امنيت اجتماعي (مورد مطالعه دانشگاه باهنر کرمان)، ‌رويارويي با فرهنگ اسلامي در آثار ادباي مسيحي عرب، پوشش خبري رويدادهاي دو کشور بحرين و سوريه در سايت فارسي شبکه العالم، نظريه عدالت مایکل سندل و چند فرهنگ‌گرايي و ديپلماسي رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران (فرصت‌ها، چالش‌ها، آسيب‌شناسي و راهبردها) عناوین مقالاتي به‌شمار می‌آیند كه در این فصلنامه منتشر شده‌اند.

مقالات حاصل همکاری چند نفره یا حداقل دو نفره استادان، دانشجویان و دانش‌آموختگان ارتباطات، رسانه و سایر حوزه‌های میان رشته‌ای است. در این میان اسامی استادانی نظیر دکتر محمدمهدی فرقانی و محمد سلطانی‌فر نیز به چشم می‌خورد.

فصلنامه مطالعات فرهنگ‌ـ ‌ارتباطات، نشریه‌ای است که در حوزه ارتباطات، رسانه و فرهنگ با همکاری انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران مقالاتی را چاپ می‌کند. این فصلنامه از آبان‌ماه سال 90 به دلیل همکاری با همین انجمن طبق آیین‌نامه وزارت علوم و فناوری به رتبه علمی ـ پژوهشی دست یافت. همچنین از پاییز 90 به بعد از عنوان «نامه پژوهش فرهنگی» به «مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات» تغییر نام پیدا کرد.

همچنین انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات به همراه اعضای علمی خود، نظیر دکتر تقی آزاد ارمکی و دکتر علی ربیعی، همکاری‌های علمی با پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات در زمینه چاپ مقالات دارد.

فصلنامه مطالعات فرهنگ‌ ـ ‌ارتباطات در پانزدهمین سال انتشار قرار دارد و از کلیه استادان، پژوهشگران و دانشجویان دعوت می‌کند مقالات خود را به نشانی نشریه nashrieh@ricac.ac.ir ارسال کنند. این مجله بعد از فصلنامه «رسانه» (دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها) با 23 سال سابقه انتشار رتبه‌ فعالی در نشریه‌های ارتباطی دارد.

فصلنامه علمي - پژوهشي «مطالعات فرهنگ‌ـ ‌ارتباطات» به مدير مسوولي دكتر محمدهادي همايون و سردبيري دكتر جلال درخشه با بهای دو هزار تومان به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ،‌ هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها