شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
خالق «مديريت استراتژيك» به فرهنگ ملل توجه دارد

مترجم کتاب «مديريت استراتژيك؛ تدوين، پياده‌سازی و كنترل» توجه مولف در درک تنوع فرهنگی مخاطبان را از ویژگی‌های این اثر که به تازگی منتشر شده است، می‌داند.-

محمدحسین بیرامی مترجم آثار حوزه مدیریت در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مهم‌ترین ویژگی کتاب «مديريت استراتژيك؛ تدوين، پياده‌سازی و كنترل» اظهار کرد: این اثر که توسط «جان ای پیرز» و «ریچارد دی رابینسون» دو استاد برجسته مدیریت جهان نوشته شده است در مقام یک کتاب آموزشی برای تدریس در مقاطع کارشناسی‌ ارشد و دکتری قابلیت بالایی دارد و با ارایه الگویی منظم به مخاطب کمک می‌کند مفاهیم را به راحتی درک کند.

وی در تشریح ارایه منظم مفاهیم در کتاب افزود: کتاب، ساختار موازی مفاهيم اصلی را به صورتی برجسته نمايش می‌دهد که این امر يادگيری و جست وجو در کتاب را ساده‏‌تر می‌کند. علاوه بر این از آثار تحقيقی برجسته نویسندگان مجله‌های کسب‏‌وکار در سراسر جهان به منظور تهيه ده‏‌ها نمونه استراتژی در عمل استفاده شده است تا مباحث کليدی هر فصل به صورتی موجز، مستقيم و روزآمد به تصوير درآيد.

بیرامی ادامه داد: انعکاس داستان شخصی يک رهبر شرکت، شيوه عمل يا عملکرد وی يک مفهوم کليدی از فرآيند مديريت استراتژيک مربوط به همان فصل را به تصوير می‏‌کشد.

مترجم کتاب «مديريت استراتژيك» در خصوص مهم‌ترین مباحث مورد توجه نگارندگان ادامه داد: نظریه‌های مدیریت استراتژیک، نحوه کاربرد آن‌ها، ابزارهای مدیریت استراتژیک، ‌نحوه تدوین استراتژی و کنترل آن در حین اجرا از مهم‌ترین مباحث مورد نظر نویسندگان کتاب بوده است.

وی در ادامه به دو ویرایش متفاوت این اثر در آمریکا و نقاط دیگر دنیا اشاره کرد و افزود: نویسندگان «مديريت استراتژيك» با هدف درک بهتر مفاهیم کتاب برای مخاطبان خارج از آمریکا به ویرایش بین‌المللی کتاب نیزاقدام کرده‌اند. به عنوان مثال برخی مفاهیم برای شهروندان و مخاطبان آمریکایی قابل درک است که برای مخاطب انگلیسی یا ژاپنی باید به گونه‌ای متفاوت ارایه شود و این موضوع نکته مثبت این اثر است.

بیرامی با تاکید بر اهمیت مباحث استراتژی در رقابت اقتصادی، درباره ضرورت ترجمه کتاب «مديريت استراتژيك» گفت: برای ایجاد و تقویت روحیه رقابت‌پذیری در بین مدیران با هدف حضور فعال درعرصه جهانی باید به موضوع مدیریت استراتژیک توجه بیشتری داشت.

مترجم «مبانی سنجش عملکرد» همچنین از ترجمه تازه‌ترین اثرش با عنوان «تفکر استراتژیک» خبر داد و گفت: این اثر مکمل کتاب «مديريت استراتژيك» است.

کتاب «مديريت استراتژيك؛ تدوين، پياده‌سازی و كنترل» در 712 صفحه با شمارگان هزارنسخه و بهای 25 هزار تومان، به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها