چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
ارسال 67 اثر به دبیرخانه سیزدهمین بزرگداشت حامیان نسخ خطی

دبیرخانه سیزدهمین دوره بزرگداشت حامیان نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی از ارسال 67 مقاله،کتاب و پایان‌نامه خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این آیین با هدف گردآوری پژوهش‌های انجام شده در حوزه نسخ خطی و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش حفاظت و نگهداري نسخ خطي، فهرست‌نگاري نسخ خطي، صحافي، مرمت و آسيب‌شناسي نسخ خطي، اهداي نسخ خطي به كتابخانه‌ها، تصحيح و تحقيق نسخ خطي، تحقيق در عرصه‌هاي مربوط به نسخه‌شناسي، نسخه‌پردازي، شيوه تصحيح و ترجمه نسخ خطي از محور‌های این همایش است. 

ارزیابی و معرفی مجلات تخصصي در حوزه نسخ خطي، مقالات، نقد و معرفي متون و نسخه‌شناسي، انتشار نسخ خطي تصحيح شده، پايان‌نامه‌هاي دانشجويي در زمينه تصحيح متون و نسخه شناسي و همچنین تولیدات رادیویی و تلویزیونی از دیگر محورهای این همایش است. 

مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 مهر ماه است و پژوهشگران، استادان، دانشجویان و مراکز تحقیقاتی می‌توانند برای شرکت در این آیین علمی، یک نسخه از آثار پژوهشی خود را در حوزه نسخه های خطی در قالب کتاب، پایان نامه، مقاله، فهرست، نقد و تصحیح متون که در سال 1391 چاپ و منتشر شده است، برای ارزیابی، انتخاب و معرفی آثار برتر به دبیرخانه آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی به نشانی تهران، بزرگراه شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل کتاب های خطی و نادر ارسال کنند.

علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با تلفن های 6-81622784 و 88644045 و 88644052 تماس بگيرند. 

سیزدهمین آیین بزرگداشت حامان نسخ خطی آبان ماه سال جاری  از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار می شود.

 200 هزار منبع اهدایی در كتابخانه ملي 

 همچنین كارشناسان و مديران سازمان اسناد و كتابخانه ملي ایران كليه منابع موجود در مخازن كتاب‌های اهدايي را شناسایی کرده و با جانمايي و ساماندهي حدود 200 هزار جلد كتاب اهدایی، مشخص شد حدود چهار هزار جلد كتاب ارزشمند و ناياب اهداشده است. 

منابع اهدایی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شامل بيش از دو هزار و 200 منبع با موضوعات ایران‌شناسی، اسلام شناسی، مرجع و علوم و فنون به زبان لاتين بوده که انتشار برخی از آن‌ها  به سال هاي 1785 و 1822 میلادی برمی گردد همچنین هشت نسخه نشريه مربوط به سال های 1314 تا 1370 شامل نشریات غلبه، تعلیم و تربیت، به سوی صلح، رنگین کمان، تماشابازار، کرنا، حاجی بابا، ایران آزاد در این مجموعه های اهدایی موجود است. 

بسیاری از شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی در داخل و خارج از کشور مجموعه کتابخانه‌های شخصی خود را به کتابخانه ملی اهدا می‌کنند که از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط