سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
زندگی و مرگ در قاب کتاب جای گرفت

کتاب «زندگی و مرگ» به قلم امام موسی صدر با ترجمه علیرضا محمودی به تازگی از سوی واحد نشر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر روانه بازار کتاب شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در هفت فصل به مباحثی نظیر زندگی و مرگ 1، زندگی و مرگ 2، ‌آزمایش الهی 1، آزمایش الهی 2، شناخت مرگ، مفهوم معاد و روز حساب می‌پردازد.

محتوای هر بخش کتاب زندگی و مرگ با آوردن آیاتی درباره مرگ و زندگی از سوره‌های اعراف، عنکبوت، ملک، آل عمران، فصلت، یس و اسراء آغاز می‌شود و با تفسیری نسبتا کوتاه از امام موسی درباره آن آیات به پایان می‌رسد.

در بخشی از این کتاب نوشته شده است: «از نظر قرآن کریم تنها حقیقت ثابت، تلاش آدمی است و تنها این تلاش است که در وجود جاودانه می‌شود و آدمی هم در زندگی و هم نزد خدا آن را می‌بیند و پاداش تمام و کمال را در آخرت بگیرد. در اینجا برابر ما تصویر دقیقی از معاد و نیز از محاسبه الهی انسان و این‌که پاداش از آن اعمال خیز یا شر انسان است، ترسیم می‌شود این جزا با مجازات‌های سنتی که در قوانین مجازات به کار می‌رود، مشابه نیست.» 

کتاب زندگی و مرگ ششمین جلد از مجموعه تفاسیر کتاب‌های امام موسی صدر به شمار می آید.

نخستین چاپ کتاب زندگی و مرگ با شمارگان یک هزار و 500 نسخه، در 58 صفحه و به بهای 15 هزار ريال در روزهای اخیر از سوی واحد نشر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط