شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
برپایی نهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان

نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان اصفهان و نخستین نمایشگاه کتاب استانی سال جاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، دوشنبه (4 شهریور) با حضور 500 ناشر و نمایندگی افتتاح می‌شود.-

محمد عظیمی، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: در این نمایشگاه 500 ناشر و نمایندگی در بیش از 350 غرفه به ارایه 65 هزار عنوان کتاب می‌پردازند.

وی با بیان این‌که 50 ناشر اصفهانی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: اغلب کتاب‌هایی که در نمایشگاه استان اصفهان عرضه خواهند شد به حوزه‌های هنر، ادبیات پایداری، تاریخ و تمدن ایرانی ـ اسلامی، آموزشی و کمک آموزشی مربوط می‌شوند.

عظیمی با بیان این‌که این نمایشگاه، دویست‌ و سی‌وششمین نمایشگاه کتاب استانی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به شمار می‌آید، افزود: از ویژگی‌های نمایشگاه مذکور می‌توان به عرضه 10 هزارعنوان کتاب خارجی از کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و بلژیک با موضوع‌های معماری، هنر، کامپیوتر، علمی و علوم انسانی اشاره کرد. همچنین در این نمایشگاه کتاب‌های مربوط به پیامبر اکرم(ص) هم در غرفه ویژه‌ای و در بخش فعالیت‌های فرهنگی و جنبی و هم در بخش کتاب‌های دینی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عنوان کرد: عرضه کتاب‌های ویژه حوزه‌های علمیه مانند کتاب‌های علوم دینی از دیگر ویژگی‌های بارز این نمایشگاه محسوب می‌شود. همچنین در نمایشگاه کتاب استان اصفهان سرای آموزش هنر با هدف ارایه آموزش‌های هنری در بخش‌های مختلف دایر خواهد شد.

وی با بیان این‌که موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران حدود 650 میلیون تومان بُن کتاب برای نمایشگاه کتاب استان اصفهان در نظر گرفته است، گفت: این نمایشگاه میزبان برنامه‌های فرهنگی ـ هنری ویژه کودکان و نوجوانان و بیش از 10 نشست فرهنگی، ادبی و نقد کتاب خواهد بود.

عظیمی با اشاره به این‌که در این دوره از نمایشگاه کتاب استان اصفهان برای دومین بار شاهد راه‌اندازی بین‌الملل خواهیم بود، افزود: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در نمایشگاه کتاب استان اصفهان دعوت کرده است که امیدواریم بپذیرد و نخستین فعالیت استانی خود را با افتتاح نمایشگاه کتاب آغاز کند.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته در دو نوبت صبح (از ساعت 9 تا 12 و 30 دقیقه) و بعدازظهر (از ساعت 16 تا 22) در محل دايمی نمایشگاه‌های استان اصفهان میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط