چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
طرح کتاب هنوز به کتابخانه‌های مشارکتی ایلام نرسیده است

محسن حسنوندی، رییس کتابخانه‌های شهرستان ایلام گفت: شهرستان ایلام دارای شش کتابخانه عمومی نهادی و 11 باب کتابخانه مشارکتی است و طرح کتاب من هنوز در کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان اجرایی نشده است.-

حسنوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: طرح کتاب من یکسال و نیم است در کتابخانه‌های عمومی و نهادی این شهرستان در حال اجراست اما این طرح هنوز در کتابخانه‌های مشارکتی اجرا نمی‌شود.

وی با بیان این که شهرستان ایلام 170 هزار نفر جمعیت دارد، گفـت: این شهرستان با 9 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌ها دارای 120 هزار جلد کتاب است و هر ماه 100 تا 150 عنوان کتاب از طریق این طرح درخواست داده می‌شود. 

این کارشناس ارشد الهیات با اشاره به این که در برخی استان‌‌ها بر اساس جایگاه، فضا و منابع کافی این طرح را در کتابخانه‌های مشارکتی اجرا می‌کنند، گفت: متاسفانه هنوز طرح کتاب من در کتابخانه‌های مشارکتی این شهرستان اجرا نمی‌شود. 

حسنوندی درباره ویژگی‌های کتابخانه‌های شهرستان ایلام اظهار کرد: این کتابخانه‌‌ها از نظر منابع به دلیل ارسال کتاب‌های عمومی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه منابع تخصصی فنی، دانشگاهی و حقوقی کمبود داشت و با اجرای طرح کتاب من این نقص برطرف شد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایلام با بیان این‌که چهار باب کتابخانه عمومی ایلام در مرکز شهرستان قرار گرفتند، اظهار کرد: دو کتابخانه دیگر در بخش چوار واقع در 15 کیلومتری شهرستان ایلام و دهستان جعفرآباد که اکنون به بخش تبدیل شده، قرار گرفته است. 

وی همچنین درباره استخدام نیرو‌های 89 روزه (سه ماه) و موقت در کتابخانه‌های شهرستانی گفت: کتابداران این شهرستان به صورت قراردادی و پیمانی مشغول به فعالیت هستند و نیروی کارورز و نیمه‌وقت خوشبختانه در این شهرستان وجود ندارد. 

حسنوندی با بیان این که نیرو‌های نیمه‌‌وقت و کار‌‌‌ورز که مدت قرارداد آن‌ها کوتاه مدت هستند، انگیزه کافی را برای حضور در حوزه کتابداری ندارند، گفت: کتابداران باید با برنامه‌ریزی مناسب و داشتن بازه زمانی مشخص با انگیزه به اجرای برنامه‌های خود بپردازند.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایلام همچنین از پیشرفت 60 درصدی کتابخانه مرکزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کتابخانه مرکزی ایلام بعد از گذشت 10 سال به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده است.

وی درباره این کتابخانه عنوان کرد: هر سال مبلغ 600 تا 800 میلیون تومان اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی مصوب می‌شود اما بحث تخصیص اعتبار با مشکل روبه‌رو است و این کتابخانه تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حسنوندی همچنین از غیر فعال بودن کتابخانه آیت‌آلله حیدری شهرستان ایلام خبر داد و گفت: این کتابخانه با وجود داشتن منابع خطی و ارزشمند از سال 1382 غیر فعال شده است و تلاش می‌کنیم این کتابخانه مجدد بازگشایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط