دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
سفارش‌ چاپخانه‌داران به بندر بوشهر رسید

احمدرضا اعتمادمظاهری، مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران درباره مقواهای رسیده به بندر بوشهر گفت: با تلاش مدیران تعاونی چاپخانه‌داران تهران محموله مقوای پشت طوسی به بندر بوشهر رسید.-

مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: محموله سفارش اعضای سرمایه‌گذار و سفارش کلی تعاونی چند روز پیش به کشور امارات متحده عربی رسید که با توجه به تحریم‌ها و مشکلات پیش آمده این کشتی نتوانست در بندرعباس توقف کند و به همین دلیل با تلاش‌های صورت گرفته مقواها را با کشتی دیگری به بندر بوشهر انتقال دادیم. 

اعتمادمظاهری ادامه داد: محموله مقواهای پشت طوسی در حال حاضر در بندر بوشهر قرار دارد و با اقدامات انجام شده امیدواریم به زودی به انبار تعاونی در تهران برسد. 

وی نقش تعاونی‌ها را در کنترل بازار تاثیرگذار دانست و افزود: توزیع گسترده کاغذ بین چاپخانه‌داران توسط تعاونی باعث شد عطش بازار گرفته شود و این عمل در کنترل بازار بسیار تاثیرگذار بود. شاید کالای توزیع شده مقدار قابل توجه‌ای نباشد اما سطح توزیع بسیار گسترده بود و به‌جای این که مشکل 100 چاپخانه‌دار برای مدت سه ماه حل شود، مشکل 300 چاپخانه‌دار برای یک ماه برطرف شد. 

به گفته مدیرعامل تعاونی چاپخانه‌داران تهران، تعاونی‌ها در بهبود و کنترل آشفتگی بازار کاغذ و مواد اولیه در چند ماه گذشته نقش محسوسی ایفا کردند و با عرضه محصول و کاهش تقاضا قیمت‌ها را کاهش دادند. 

وی افزایش توان مالی تعاونی‌ها را یکی از راهکارهای کنترل بازار دانست و گفت: دولت اگر می‌خواهد به تعاونی‌ها کمک کند و با همکاری آن‌ها بازار را کنترل کند باید توان مالی تعاونی‌ها را افزایش دهد چراکه با توجه به افزایش ارز و سختی ورود کالا به کشور توان شرکت‌ها پایین آمده است و این باعث عرضه کم کالا توسط تعاونی در بازار می‌شود و عمل در افزایش قیمت‌ها موثر خواهد بود. 

اعتمادمظاهری ادامه داد: بانک‌ها با ارایه تسهیلات بلندمدت و با سودکم می‌توانند توان مالی تعاونی را چند برابر کرده تا تعاونی هم با ورود و توزیع چند برابری کالا بتواند در حد توان در بازار تاثیرگذار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط