سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
جشنواره‌های استانی مطبوعات کیفیت نشریه‌ها را بالا می‌برد

آرزو حیدری با اشاره به برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فصلی مطبوعات در استان مرکزی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی تشویق و ترغیب اصحاب رسانه، مطلوب شدن کیفیت نشریات، انتشار اخبار تولیدی و بالا بردن دانش خبرنگاری در فضای بومی را به همراه دارد._

حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به راه‌اندازی سرای روزنامه‌نگاران در شهر اراک اشاره کرد و گفت: سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی اسفندماه 91 با حمایت سرای روزنامه‌نگاران ایران شروع به کار کرد. 

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی درباره هدف برگزاری جشنواره‌های فصلی مطبوعات در استان افزود: با برپایی چنین جشنوار‌ه‌هایی، مشکل اصلی نشریات بومی استانی که نداشتن مخاطب است تا حدودی برطرف می‌شود و آن‌ها می‌توانند با انگیزه بیشتری به فعالیت و انتشار ادامه‌ دهند.

وی مشکل اصلی نشریات محلی را نداشتن مخاطب دانست و درباره مزایای برپایی جشنواره مطبوعات فصلی استانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های مطبوعات در پایان هر فصل می‌تواند انگیزه خبرنگاران، نویسندگان و علاقه‌مندان حوزه مطبوعات و روزنامه‌نگاری را بالا ببرد و همچنین با تشویق‌های مالی و اهدای جوایز به آثار برگزیده این شور و شوق و توجه به حرفه روزنا‌مه‌نگاری در قالب بومی افزایش می‌یابد.

این فعال مطبوعاتی استان مرکزی درباره برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تخصصی از زمان افتتاحیه سرای روزنامه‌نگاران استان گفت: از زمان را‌ه‌اندازی این مجموعه صنفی روزنا‌مه‌نگاری استانی 12 کارگاه تخصصی در زمینه سردبیری، طراحی صفحه، گرافیک و صفحه‌آرایی و آموزش مقدماتی خبرنگاری در 6 جلسه برگزار شد که با حمایت سرای روزنامه‌نگاران استادان روزنا‌مه‌نگاری به اراک اعزام شده و در بخش آموزش مقدماتی خبر به تدریس مشغول شده‌اند.

مدیر سرای روزنامه‌نگاران استان مرکزی همچنین از اقدامات انجام شده در حوزه مطبوعات بومی استان خبر داد و گفت: فراخوان مقاله‌ای با موضوع آسیب‌شناسی مقالات استان انجام شده که شرکت‌کنندگان در این همایش مهلت دارند آثار خود را تا شهریورماه ارسال کنند.

استان مرکزی به عنوان نخستین استانی است که جشنواره فصلی مطبوعات برای نخستین‌بار در آن برگزار شد و در حال آماده‌‌سازی برای برگزاری دومین جشنواره مطبوعات است. خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان تا پایان شهریورماه مهلت دارند آثار خود را برای شرکت در جشنواره مطبوعات فصل تابستان ارایه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها