شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
تشکیل اتاق فکر در همه حوزه‌های فرهنگی

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (26 مرداد) در جمع معاونان، مدیران و مشاوران این وزارتخانه به ضرورت همفکری و مشاوره در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: در همه حوزه‌های تخصصی اتاق فکر تشکیل خواهد شد تا هر قدمی که برداشته می‌شود سنجیده،, دقیق و بی‌حاشیه باشد.-

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی در بدو ورود خود مورد استقبال سیدمحمد حسینی، وزیر پیشین این وزارتخانه، مدیران، معاونان، کارکنان و جمعی از خبرنگاران قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین روز کاری خود در نشستی با معاونان، مدیران و مشاوران این وزارتخانه از خدمات و تلاش‌های سیدمحمد حسینی در طول چهار سال وزارت وی قدردانی و برقراری توازن و تعادل میان همه سلایق و علایق را محور اصلی برنامه‌های خود در این وزارتخانه عنوان کرد.

جنتی، اعتماد را پشتوانه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه‌ای بسیار حساس، لطیف و ظریف است.

وی با بیان این‌که مخاطبان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، همه اهالی فرهنگ و هنر هستند، ادامه داد: تمامی تلاش خود را به کار خواهم بست تا علاوه بر افزایش مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های فرهنگی و هنری، زمینه معرفی ظرفیت‌های عظیم و غنی فرهنگی و هنری ایران به جهانیان نیز بیش از گذشته فراهم شود. 

جنتی، با بیان این‌که در تدوین برنامه‌های فرهنگی توجه به اسناد بالا دستی مدنظر بوده است، ادامه داد: اقتدار و استقلال فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری سرلوحه برنامه‌های این وزارتخانه خواهد بود.

وی مقطع کنونی را حساس‌ترین زمان پس از پیروزی انقلاب دانست و تحقق مهندسی فرهنگی، ارتقای فرهنگ عمومی، حمایت از آثار و تولیدات فرهنگی مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی، حفظ شان هنرمندان، فرهیختگان و اهالی اندیشه و تفکر، ایجاد شور و نشاط میان جامعه هنری کشور و فراهم کردن زمینه بروز و ظهور خلاقیت و نوآوری در کشور را از  اهداف خود در حوزه وزارت ارشاد برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط