شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کتاب ماه فلسفه گام هفتاد و دوم را برداشت

هفتاد و دومین شماره از کتاب ماه فلسفه‌ به همت خانه کتاب منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این شماره سه پرونده با عنوان‌های استاد صدوقی سها،‌ ابن‌سیناپژوهی و‌ هیدگر پژوهی در قالب مقاله،‌ گفت‌وگو و یادداشت منتشر شده است. 

در پرونده کتاب ماه فلسفه درباره دکتر منوچهر صدوقی سها،‌ عنوان‌هایی مانند‌ ‌زندگی‌نامه خودنوشت، ‌اجازه روایت استاد زین‌الدین جعفر زاهدی،‌ برگی از سروده‌ها، ‌فلسفه در دامان فقه، فلسفه در خراسان به روزگار تفکیک،‌ گلشن حکمت،‌ گامی در آمورش حکمت متعالیه و ‌آشنایی با اثری منحصر در تاریخ فلسفه اسلامی معاصر به چشم می‌خورد. 

همچنین در پرونده ابن‌سیناپژوهی آثار متعددی نگارش یافته‌اند که از آن جمله می‌توان به ‌اقبال تشیع دوازده امامی به این‌سینا در روزگار مغول،‌ ابن‌سینا به روایت بهمنیار و ‌گزارش نشست رونمایی از جدیدترین اثر دکتر ابراهیمی دینانی اشاره داشت. 

پرونده هیدگرپژوهی این ماه نیز با دو مطلب با عنوان‌های «چرا هستی و زمان را مطالعه می‌کنیم» و همچنین «نقد هیدگر بر تلقی‌های رایج در رساله سرآغاز کار هنری»‌ ارایه شده است. 

‌بخش نقد و معرفی هفتاد و دومین شماره از کتاب ماه فلسفه نیز به مقایسه تطبیقی دو برگردان از اخبار حلاج‌ اختصاص یافته است. همچنین در بخش معرفی تحلیلی عنوان‌هایی نظیر تاملی در فلسفه تجربی انگلستان،‌ گذری گذرا بر جاودانگی،‌ معرفی کتاب فرهنگ عقاید و مذاهب اسلامی(جلد یکم) اختصاص یافته است.

پایان‌بخش این شماره از کتاب ماه فلسفه با عنوان جستار، مطالب متعددی را به خود اختصاص داده است. از جمله این مطالب می‌توان به ملامتیه در تاریخ تصوف، ‌آیا جاودانگی شرط لازم معنای زندگی است؟، ‌اخلاق، شوپنهاور و رهایی از رنج زندگی، و همچنین فلسفه و ادبیات اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط