شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
وزیر آموزش و پرورش جدید حذف پست کتابدار را بررسی کند

سعید رضایی شریف آبادی، رییس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با اشاره به نادرست خواندن حذف پست کتابدار از کتابخانه‌های مدارس گفت: این پست به دلیل رای اعتماد نیاوردن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درمجلس هنوز سرنوشت مشخصی ندارد.-

 رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این پست از سال 1389 به دنبال توجیه کمبود بودجه وزارتخانه آموزش و پرورش و نداشتن بودجه برای پرداخت حقوق کتابداران مستقل در مدارس حذف شد و قرار شد دانش آموزان و مربیان پرورشی خود اقدام به اداره کتابخانه‌های این مراکز کنند.

رییس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با اشاره به این که حضور مربیان پرورشی و دانش آموزان در اتاق کتابخانه مدرسه با این روش بسیار غلط است، اظهار کرد: بر اساس این روش این دو گروه وارد انبار کتاب می‌شوند و مکانی به نام کتابخانه تخصصی در مراکز آموزشی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: به دنبال تغییر دولت و رای‌اعتماد ندادن به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، محمد علی نجفی این پست هنوز چشم به راه تعیین تکلیف وزیر جدید است.

نامه انجمن کتابداری به رییس جمهوری 

رضایی با اشاره به ارسال نامه انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در 18 تیر ماه سال 1392 خطاب به رییس جمهوری منتخب گفت: نامه حساسیت‌های لازم را ایجاد کرده است.

رضایی افزود: در جلسه‌ای که انجمن‌های تخصصی و علمی گروه علوم‌انسانی با مشاوران دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب داشتند، بر رویکرد‌های مورد نظر این نامه تاکید شد.

وی با بیان این‌که هنوز پاسخ این نامه را دریافت نکردیم، اظهار کرد: بر اساس تاکید‌های رییس جمهوری منتخب بر انجمن‌های علمی و تخصصی در جریان سخنان خود در مجلس شورای اسلامی، مشاوران رییس جمهوری خواستار ارایه مباحث به صورت مفصل‌تر با جزییات بیشتر شدند.

رییس دوره چهارم و پنجم انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران گفت: این نامه که جزییات آن بهتر است محفوظ بماند در کلیت به به وضعیت کتاب و کتابخوانی، سرانه مطالعه و وضعیت اداره کتابخانه‌های عمومی می‌پردازد و طی ملاقات اینجانب با حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری در جلسه رییس‌های انجمن‌های علمی با مشاوران حسن روحانی قرار شد این نامه ابتدا در سطح مشاوران و سپس در صورت هماهنگی، با حضور رییس جمهوری دنبال شود.

تشکیل جلسه انجمن کتابداری دوشنبه ( 28 مرداد ماه)
رضایی با اشاره به تشکیل جلسه هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در روز دوشنبه ( 28 مرداد ماه) سال جاری گفت: این جلسه با تنظیم نامه‌ای ضمن تبریک به وزیر منتخب فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، همکاری خود را با این وزارتخانه برای ارایه مشاوره‌های تخصصی اعلام خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط