شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
بررسی مکتوب ارتباط نهادها با آموزه‌های اسلام

ارتباط نهادها با آموزه‌های اسلامی با انگیزه بررسی بازارهای سرمایه در جامعه اقتصادی امروز،‌ در قالب کتاب بررسی می‌شود.-

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری،‌ رییس پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ با اشاره به آثار در دست تالیف خود، گفت: اکنون در حال نگارش کتابی‌ام که در آن ارتباط نهادها با آموزه‌های اسلام بررسی می‌شود. 

استاد گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه‌ ادامه داد: این اثر ‌نظریه‌پردازی علم اقتصاد اسلامی با رویکرد نهادگرایی را بررسی می‌کند و به احتمال زیاد تا اواسط سال آینده روانه بازار نشر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقانظری همچنین با اشاره به جدیدترین کتابش با عنوان «نهادهای مالی بازار سرمایه اسلامی» گفت:‌ در این کتاب از نقطه نظری متفاوت وضعیت موجود در بازارهای اقتصادی را تحلیل کرده‌ام و به بررسی این موضوع پرداخته‌ام که اساسا بازارهای سرمایه امروزی ما نهادهای جامعی نیستند و بازار بر اساس سیستم بانکی می‌چرخد.

این محقق در پایان گفت:‌ با توجه به این‌که نیاز است نهادهای تامین سرمایه فعال و سیستم بانکداری بیش از گذشته بررسی شود، نیاز بود در این حوزه پژوهش بیشتری صورت پذیرد. کتاب «نهادهای مالی بازار سرمایه اسلامی» نیز با این دغدغه در حال شکل‌گیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط