چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
تدارک 60 هزار عنوان کتاب جدید برای کودکان نیازمند در آلمان

15 انتشاراتی و 130 کتابفروشی در تدارک هستند تا برای تابستان امسال حدود 60 هزار عنوان کتاب چاپی جدید و کتاب شنیداری را همراه با وعده های غذایی به دست کودکان بی بضاعت کشور آلمان برسانند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، به این ترتیب با اجرای این طرح از سال 2009 تا کنون بیش از 300 هزار جلد کتاب کودک و نوجوانان همراه با غذا به این کودکان اهدا شده که ارزش آن افزون بر حدود یک میلیون یورو است.
 
برای طرح تابستان 2013 در مجموع 130 کتابفروشی از شلسویگ گرفته تا لینداو در تلاش هستند تا 60 هزار نسخه کتاب اهدایی را علاوه بر مواد غذایی به دست کودکان و نوجوانان برسانند. این کتاب‌ها برای رده های سنی مختلف طبقه بندی شده و در پاکت هایی مشتمل بر 60 جلد کتاب قرار می‌گیرند. سپس در موعد مقرر در زمان تعطیلات تابستانی این کتاب ها در 300 نقطه در اختیار کتابخوانان کودک و نوجوان قرار می‌گیرد. 

به گفته یک زوج ناشر فعال در این زمینه، یک میلیون و 800 هزار کودک و نوجوان در آلمان از لذت کتابخوانی محروم هستند چرا که به دلایل مالی و خانوادگی از این امکان برخوردار نیستند که کتاب‌های شخصی داشته باشند. آن ها با درخواست کمک هر چه بیشتر برای تحقق این امر اذعان کردند که کتاب‌ها کمک می کنند تا کودکان به حاشیه جامعه رانده نشوند. اگر چه تا کنون کتاب های بسیاری توزیع شده اما هنوز هم یا به دست عده ای نرسیده  یا تعداد کتاب های دریافتی برای برخی کودکان اندک بوده است. 

یوخن برول، مدیر اتحادیه فدرال «تافل» (مرکز توزیع غذا میان کودکان و نوجوانان بی بضاعت) در این زمینه اظهار کرد: برای کسی که هر زمانی قادر است یک کتاب خریداری کند، قابل تصور نیست که یک پاکت کتاب برای کودکان می‌تواند برانگیزاننده چه هیجان و احساسی باشد. این دسته از کودکان از امکانات بسیاری بی‌بهره‌اند که برای خانواده های دیگر جزو بدیهیات است؛ امکاناتی چون رفتن به باغ وحش، سفرهای تفریحی و البته کتاب که پنجره‌ای رو به دنیاست، از  جمله آن‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها