چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
رونمایی از 2 کتاب با موضوع آیت‌الله سیدموسی زرآبادی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله سیدموسی زرآبادی در این استان خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش از دو عنوان کتابی که به معرفی این عارف ربانی پرداخته‌اند، رونمایی خواهد شد.-

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: همایش بزرگداشت آیت‌الله سیدموسی زرآبادی دوازدهم شهریور ماه در شبستان امیرالمومنین مسجد‌النبی قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اواخر سال گذشته، به مناسبت برگزاری این همایش فراخوانی مبنی بر ارسال مقالات و پژوهش‌های مربوط به آیت‌الله سیدموسی زرآبادی از سوی مولفان و پژوهشگران به دبیرخانه منتشر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این‌که تاکنون حدود 30 مقاله و پژوهش به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: اکنون این آثار توسط هیات علمی در حال ارزیابی‌اند.

شفیعی‌ها توضیح داد: اداره ارشاد استان قزوین مجموعه آثار ارسال شده را در قالب یک کتاب گردآوری و در روز برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله سیدموسی زرآبادی رونمایی خواهد کرد.

وی افزود: کتاب دیگری که در روز برگزاری همایش رونمایی خواهد شد، سرگذشت و زندگینامه آیت‌الله سیدموسی زرآبادی را دربردارد که به همت اداره ارشاد استان قزوین تهیه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد:آیت‌الله سید موسی زرآبادی از پایه‌گذاران نقد فلسفی و از استادان مکتب تفکیک به شمار می‌آید و شاگردانی مانند آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی و شیخ هاشم قزوینی در محضر درس علم و عمل وی رشد کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: از آیت‌الله سیدموسی زرآبادی آثار و نوشته‌هایی بر جای مانده است که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «تقریرات فقه و اصول»، «تعلیقه بر بخشی از رسائل»، «حاشیه بر کفایة‌الاصول»، «حاشیه بر مطوّل»، «حاشیه بر منظومه سبزواری (۱)» و «حاشیه بر منظومه سبزواری (۲)» اشاره کرد.

شفیعی‌ها با اشاره به ضرورت برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله زرآبادی افزود: اداره ارشاد استان قزوین با توجه به فضای معنوی حاکم بر جامعه و ضرورت معرفی چهره‌های معنوی و عرفانی برای جوانان به برگزاری این همایش اقدام کرده است. این همایش می‌تواند به تشکیل زمینه صحیح معنویت که برگرفته از معارف دینی و سیره اهل بیت (ع) باشد، کمک کند؛ چرا که آیت‌الله زرآبادی در این حوزه شناخته شده و برجسته است و شخصیت‌هایی مانند امام خمینی (ره) از وجود وی بهره‌مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی در سراسر کشور زمینه پیشگیری از انحراف جوانان در حوزه دین را فراهم می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برای حضور در آیین بزرگداشت آیت‌الله سیدموسی زرآبادی دعوت به عمل می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط