سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
«تاریخ عکاسی بوشهر» گردآوری شد

کتاب «تاریخ عکاسی بوشهر» نوشته حمید موذنی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ساکن استان بوشهر از سوی نشر بامداد نو منتشر شد. وی در این کتاب با شرح و تصویر، به بررسی عکاسی در استان بوشهر از آغاز تا کنون پرداخته است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب 608 صفحه‌ای «تاریخ عکاسی بوشهر» نوشته حمید موذنی در 12 فصل تمام رنگی از سوی نشر بامداد نو راهی بازار کتاب شده است. 

موذنی درباره ویژگی کتاب «تاریخ عکاسی بوشهر» گفت: در این کتاب مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و عکس‌های تاریخی سفرنامه‌ها، عکاس‌خانه‌ها و آرشیو‌های دولتی را جمع‌آوری و ارایه کرده‌ام. 

وی با برشمردن عناوین فصول این کتاب عنوان کرد: این عناوین شامل تاملاتی در باب چرایی ضعف تصویر در ایران، پیدایش عکاسی در جهان، ورود عکاسی به ایران، آغاز عکاسی در بوشهر و آثار عکاسان خارجی، عکس‌های هوایی از بوشهر، عکاس‌خانه‌های بوشهر، بوشهر در آثار عکاسان ایرانی، عکاسی آزاد و سر آغاز عکاسی در بوشهر، انجمن سینمای جوان و فراگیر شدن عکاسی، عکاسی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، ژانرهای عکاسی در بوشهر و فرهنگ عکاسان بوشهر است.
 
موذنی درباره نحوه جمع‌آوری اسناد و مطالب کتابش گفت:‌ روش‌های تحقیقم اسنادی و میدانی بوده‌اند؛ به این معنا که با مراجعه به آثار مکتوب ترجمه‌ها، سفرنامه‌ها و کنسول‌گری‌ها و طی گفت‌وگو با پیشکسوتان عکاسی در استان بوشهر مطالبم را جمع‌آوری کرده‌ام. 

وی هدفش از پژوهش و نگارش کتاب «تاریخ عکاسی بوشهر» را یادآور شد و گفت: مردم بوشهر به گذشته خود با دیده احترام می‌نگرند و به همین دلیل هر گونه پی‌گیری و پژوهش تاریخی مورد استقبال مردم این شهرستان واقع می‌شود. 

کتاب «تاریخ عکاسی بوشهر» در 608 صفحه تمام رنگی از سوی نشر بامداد نو با قیمت 55 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط