سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
بررسی مزایای اجتماعی مشارکت ورزشی شهروندان در یک کتاب

«مزایای اجتماعی، اقتصادی و سلامتی مشارکت ورزشی شهروندان» اثر سیدجلال عسگری و فرشاد تجاری در راستای ارتقای مشارکت ورزشی شهروندان با رویکردی اجتماعی تالیف شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر با بررسی مشارکت ورزشی شهروندان در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و سلامت آخرین دستاوردهای پژوهش‌های علمی را در این حوزه در اختیار علاقه‌مندان به علوم ورزشی قرار می‌دهد تا حضور کیفی و کمی اقشار گوناگون جامعه در امور ورزشی افزایش یابد.

مقدمه کتاب را عظیم بابایی، شهردار منطقه 17 به رشته تحریر در آورده است. او کتاب را به عنوان یکی از ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ابزار برای دستیابی به اطلاعات دانسته که با وجود تغییرات عصر جدید همچنان جایگاه خود را حفظ کرده، او ابراز امیدواری کرده است که شهروندان با مطالعه این اثر بیش از پیش به ورزش کردن همت گمارند.

این اثر در سه بخش با عنوان‌های مفاهیم، فواید اجتماعی مشارکت در ورزش و مزایای بهداشتی و سلامتی فعالیت بدنی نوشته شده است.

مخاطبان با مطالعه این کتاب با موضوعاتی مانند انواع گذراندن اوقات فراغت، شکل‌های اجتماعی فعالیت بدنی، مفهوم نظام اجتماعی، ورزش به عنوان یک نظام اجتماعی، گونه‌های مشارکت در نظام ورزش، ورزش حرفه‌ای، پیوند سیاست داخلی با ورزش، ورزش و اهداف توسعه هزاره، گیم‌ها و سازمان اجتماعی، جرم و جنایت، ورزش و محیط زندگی، ورزش به عنوان مدرسه‌ای برای زندگی، ابعاد اقتصادی ورزش، سطوح توصیه شده فعالیت بدنی آشنا می‌شوند.

در بخشی از کتاب با عنوان «آیا ورزش یک نظام اجتماعی است؟ نوشته شده است: «اغلب جامعه‌شناسان تمایل دارند ورزش را یک نظام اجتماعی قانون‌مند تلقی کنند، بر خلاف گیم‌ها که آن‌ها را نظام اجتماعی خودبه‌خودی به شمار می‌آورند، چون گیم‌ها فاقد عناصر و مولفه‌هایی هستند که موضع آن‌ها را به عنوان یک نظام قانون‌مند تقویت کنند.(ص 50)» 

نخستین چاپ کتاب «مزایای اجتماعی، اقتصادی و سلامتی مشارکت ورزشی شهروندان» را موسسه نشر شهر با شمارگان هزار نسخه در 135 صفحه به بهای هفت هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها